جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 بهمن 1394     
ارزیابی جنتی از جشنواره‌های فجر امسال

خبرگزاری ایسنا: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران به ارزیابی از جشنواره‌های فجر امسال پرداخت و با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم، با مثبت ارزیابی کردن این جشنواره، گفت: چنانچه نسبت به دو سال قبل مقایسه‌ای داشته باشیم، مجموعاً فیلم‌های ارزشی خوبی در جشنواره امسال ساخته شد و به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: هر کاری یک سری اشکالاتی دارد، در همین زمینه برخی از فیلم‌های امسال نیز اشکالاتی داشتند که در مرحله صدور مجوز اکران حتماً‌ به آنها توجه خواهد شد.

جنتی همچنین در مورد جشنواره تئاتر فجر گفت: این جشنواره بسیار خوب بود و شاید کم‌حاشیه‌ترین تئاترها را امسال شاهد بویدم.

وزیر ارشاد در ادامه در مورد بودجه فرهنگی سال 95 با تأکید بر اینکه این بودجه نسبت به سال‌های قبل با افزایش مواجه بوده است، اظهار کرد: اعتبارات وزارت ارشاد برای سال 95 افزایش داشته است اما در مقایسه با نرخ تورم باید گفت که شاهد افزایش چشمگیری نخواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به برخی نارضایتی‌ها در حوزه فرهنگی نسبت به میزان بودجه وزارت ارشاد، اظهار کرد: همواره در حوزه فرهنگ ناراحتی‌هایی مطرح بوده است. از جمله این ناراحتی‌ها می‌توان به موضوع پرداخت یارانه به هنرمندان اشاره کرد چرا که این یارانه کفاف نیازهای آنها را نمی‌دهد اما با این وجود معتقدیم که باید با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ و اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده است، دولت و مجلس توجه بیشتری نسبت به این حوزه داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: