جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 بهمن 1394     
راه اندازی غرفه های بازیافت در محله های مجیدیه و هفت حوض

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون امورشهری شهرداری منطقه 8 از برنامه ریزی شهرداری برای راه اندازی غرفه های جمع آوری بازیافت در محله های مجیدیه و هفت حوض در سال آینده خبر داد.

حمیدرضا فرخی در این باره گفت:هم اینک 18 غرفه جمع آوری بازیافت در محله های منطقه وجود دارد که در این غرفه ها روزانه 6300 کیلوگرم تا 7200 کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری می شود و انتظار می رود با راه اندازی غرفه های جدید این مقدار افزایش یابد.

وی توضیح داد: در هر غرفه پسماند منطقه 8، روزانه 350 تا 400 کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری می شود که این بیشتر این پسماندها را کاغذ، پلاستیک و نان خشک شامل می شود.

فرخی افزود: علاوه بر فعالیت 18 غرفه جمع آوری پسماند در منطقه، یک خانه بازیافت نیزکار جمع آوری پسماند را انجام می دهد که بر عملکرد این واحدها از سوی کارشناسان اداره پسماند به صورت روزانه نظارت می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 8 در ادامه با اشاره به جمع آوری زباله از معابر گفت: سرانه تولید زباله در ناحیه یک به دلیل استفاده بیشتر شهروندان از فست فودها و ظروف پلاستیکی با وجود جمعیت کم 700 گرم است و این در حالی است که با وجود تراکم بالای جمعیت در ناحیه 3،  شهروندان ساکن در این محدوده تنها 550 گرم زباله تولید می کنند.

به گفته وی، برای جمع آوری زباله ها در منطقه، 800 مخزن جمع آوری نصب شده است که شهروندان زباله های خود را در آن قرار می دهند.

خودی با بیان اینکه برای جلوگیری از انتشار بوی بد در مخازن شستشویمستمر آن ها در دستورکار قرار دارد بیان داشت: در نیمه نخست سال هر مخزن 6 بار و در نیمه دوم سال 4 بار شستشو داده می شود تا از ایجاد بویبد و جمع شدن حشرات موذی در اطراف مخازن جمع آوری زباله جلوگیری شود

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: