جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 بهمن 1394     
قالیباف در جشن واگذاری ورزشگاه های استقلال و پرسپولیس:
باید ورزش را به صورت مردمی و اجتماعی اداره کنیم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: امروز پس از یک دهه تلاش در شهر تهران به نقطه ای رسیدیم که هر شهروندی بخواهد ورزش کند، می تواند به صورت پیاده و بدون نیاز به وسیله نقلیه به یک محل ورزشی دسترسی یابد.

محمد باقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در جشن واگذاری بهره برداری مجموعه های ورزشی امام رضا(ع) و شهید کاظمی به باشگاه های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس که در محل سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، به بررسی های علمی انجام شده به منظور توسعه ورزش در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت:  در کنار این موضوع باور و عشق درونی، همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری، نیاز اجتماعی و ضرورت سلامت جسمی  و شادابی و نشاط در جامعه همه دست به دست هم داد تا امروز پس از یک دهه در شهر تهران به نقطه ای برسیم که هر شهروندی بخواهد ورزش کند، به صورت پیاده و بدون نیاز به وسیله نقلیه به یک محل ورزشی دست پیدا می کند.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز بیش از 800 زمین چمن در شهر تهران برای فوتبال آماده شده است. این  در حالی است که تعداد قابل توجهی سالن کشتی، گودهای زودخانه و... نیز مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در طول سال های گذشته هم ورزش های اصیل ملت و هم سایر ورزش هایی که مورد علاقه جوانان قرار دارد، در کانون توجه بوده و اساس کار شهرداری تهران نیز توجه به ورزش همگانی و عمومی در سطح شهر است چرا که معتقدیم این کار پایه ورزش در کشور است.

وی ادامه داد: براساس همین سیاست حدود هفت سال قبل به این نتیجه رسیدیم در کنار زمین های چمن در محلات و در حین اینکه ورزشگاه یکصد هزار نفری را داریم، جای ورزشگاه های کوچک تر 10 هزار نفری در شهر تهران خالی است. به همین جهت در آن روز با استقبال و حمایت خوب شورای شهر تهران این کار پیش رفت و این دو ورزشگاه با رویکرد اولویت به مناطق کم برخوردار احداث شد.

قالیباف بر ضرورت اولویت رسیدگی به مسایل جنوب شهر تاکید کرد و گفت: صحبت ها، مصاحبه ها و زندگی بسیاری از پیشکسوتان ورزشی نشان می دهد که آن ها عمدتا از زمین خاکی های جنوب شهر تاریخ فوتبال را ساختند به همین جهت انصاف بود برای ساخت ورزشگاه به همین مناطق برویم و دست بچه های جنوب شهر که قابلیت بیشتری دارند را بفشاریم تا آن ها برای آینده کشور افتخار آفرینی کنند.

شهردار تهران گفت: امروز همه ما در مدیریت شهری مفتخر هستیم که این دو ورزشگاه را به دو تیم محبوب کشورمان تقدیم می کنیم و مطمئن هستم با این کار خستگی از تن کسانی که در این چند سال برای ساخت این مجموعه ها تلاش کردند بیرون می رود چرا که آن ها روزی را می بینند که این دو تیم محبوب در جنوبی ترین نقطه شهر و در بین خونگرم ترین و با صفاترین طرفداران خود تمرین می کنند و نسل آینده فوتبال را در همین ورزشگاه ها می سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ورزش را یک پدیده اجتماعی و مردمی توصیف کرد و گفت: باید ورزش را به صورت مردمی و اجتماعی اداره کنیم و ضوابط و مقررات در این زمینه هم به همین گونه است.

قالیباف  تاکید کرد: باید به گونه ای پیش برویم که بتوانیم بهترین بستر را برای مردمی کردن ورزش فراهم کنیم، خصوصا باشگاه های حرفه ای ما باید هم حرفه ای و هم کاملا مردمی باشند و این مردمی بودن را توام با احساسات، در کنار عقلانیت و سازماندهی پیش ببریم تا صنعت فوتبال را به درستی به نقطه اوج خودش برسانیم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و نهادی که به مردم وابسته است، آمادگی دارد تا از این دو تیم محبوب شهر تهران که طرفداران کثیری در اقصی نقاط کشور دارند، حمایت کرده و هر کاری برای پیشرفت دو تیم می شود رقم زد را انجام دهیم.

قالیباف  ابراز امیدواری کرد: استقلال و پرسپولیس در آسیا و دنیا در حد آن چیزی که لیاقت مردم و ملت ایران است، بدرخشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: