جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 بهمن 1394     
مشارکت فعال بیش از 38 هزار خانوار جنوب شهر در تفکیک پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،شهردار منطقه 19 از مشارکت بیش از 38 هزار خانوار این منطقه در تفکیک پسماندهای خشک و تر با هدف نیل به محیط زیست سالم خبر داد.

رضا نثاری با اعلام اینکه تناژ روزانه جمع آوری پسماندهای خشک در این منطقه با اجرای طرح آموزشی تفکیک به 35 تن رسیده است افزود: این میزان حاصل مشارکت فعال شهروندان این منطقه در امر تفکیک پسماندها است بطوریکه تاکنون بیش از 188 هزار و 500  نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از 8000 هولوگرام نیز روی درب منازل آموزش دیده توسط کارشناسان آموزش پس از ارائه آموزش ها نصب شده است.

نثاری خاطرنشان کرد: اداره بازیافت این منطقه در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک 370 تفاهم نامه نیز با مراکز تجاری، اداری و آموزشی منعقد کرده است. همچنین طی آموزش های چهره به چهره بازیافت به مالکین مراکز تجاری و اصناف ، بیش از 2 هزار و 400 مالک با تفکیک پسماندها آشنا شدند.

شهردار منطقه با اشاره به آموزش کودکان در راستای نهادینه ساختن اهمیت بازیافت و نقش آن در سلامت و پاکسازی محیط زیست گفت: در همین راستا سعی شده تا مفاهیم بازیافت و نحوه تفکیک پسماندها در قالب اجرای برنامه های نمایشی در مدارس و سراهای محلات به کودکان منتقل شود که درنتیجه این فعالیتها تاکنون بیش از 12 هزار کودک تحت آموزش قرار گرفته اند. ضمن اینکه بیش از 2 هزار و 700 کودک نیز در مهدهای کودک سراهای محلات و مراکز فرهنگی از آموزشهای تفکیک پسماند بهره مند شده اند.

به گفته نثاری طی آموزش های صورت گرفته مخازن و کارتن پلاست مخصوص پسماند خشک بین خانوارها، مراکز تجاری و اصناف توزیع می شود. تاکنون نیز بیش از 8 هزار کیلوگرم کیسه مخصوص پسماند خشک بین خانوارها و مراکز آموزش توزیع شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: