جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مرداد 1393     
ارائه خدمات حمل و نقل به مردم،به شبکه حمل و نقل درون منطقه ای نیاز دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: حداقل 6.5 میلیون وام کم بهره و بدون بهره برای خرید موتورسیکلت‌های برقی پیش‌بینی شده است که همزمان با ورود موتورسیکلت‌ها اقدامات مربوط به ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه ساماندهی ترافیک منطقه 12 شهرداری، گفت: جلسه امروز مربوط به ارتقای سطح زندگی با ساماندهی حمل و نقل عمومی و حمل بار موتورسیکلت‌ و سواری‌ها بود و قرار بر این شد تا گزارش پیشرفت کار ارائه شود.

وی با بیان اینکه پوشش کامل حمل‌ونقل عمومی درسطح منطقه وجود دارد ولی عمدتا برای افرادی است که قصد ورود یا خروج از منطقه را دارند، اظهار کرد: یکی از مصوبات این جلسه این بود که با کمک مشاورین، شبکه حمل‌ونقل درون منطقه‌ای طراحی شود تا به ساکنین، کسبه و گردشگران خدمات حمل‌ونقل ارائه شود.

تشکری هاشمی با اشاره به ساماندهی تاکسی‌ها در این منطقه، گفت: تاکسی‌های سطح منطقه فاقد ایستگاه‌های تاکسی هستند و در سطح معابر شهر رها شده و باعث ایجاد اختلال ترافیکی و نابسامانی در سطح شهر می‌شوند. در این خصوص قرار شد با کمک شهرسازی و مشاور ارشد منطقه 12 در مورد نوع کاربری و نوع خدمات تاکسیرانی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در دو بخش خواهد بود، اظهار کرد: ساماندهی سرویس‌های درون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با ارائه نظام آمایشی می‌تواند صورت بگیرد و این گزارشات برای جلسات آینده ارائه خواهد شد. همچنین به دنبال ایجاد شبکه مشترک تاکسی و اتوبوس در درون منطقه به شکلی فراهم شود تا پوشش دهی کامل برای خدمات دهی به شهروندان درون منطقه برای تردد ایجاد شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در جلسه ساماندهی ترافیک منطقه 12 گزارشی از موتورسیکلت‌های برقی ارائه شد، اظهار کرد: بخش مهمی از این کار که مربوط به سازندگان و تحویل دهندگان موتورسیکلت بود انجام شده است و ده‌ها شرکت برای این کار اعلام آمادگی کرده بودند اما تنها 20 شرکت نمونه محصولات خود را معرفی کردند.

تشکری هاشمی در این خصوص افزود: گام شناسایی اولیه این محصولات انجام و مقرر شد نمونه‌های محصولات را تحویل بگیریم و یا اگر قرار است موتورسیکلت‌ها به کشور وارد شوند در زمان‌بندی مشخص این کار انجام شود تا تست‌های آزمایشگاهی و میدانی روی موتورسیکلت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ارائه تسهیلات مالی موتورسواران منطقه 12 در اولویت هستند، افزود: در این بخش اقدامات خوبی انجام شده و حداقل 6.5 میلیون وام کم بهره و بدون بهره با کمک بانک شهر پیش‌بینی شده است که همزمان با ورود موتورسیکلت‌ها اقدامات مربوط به ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به میزان تسهیلات مالی گفت: این مبلغ بر اساس قیمت موتورسیکلت‌ها تعیین می‌شود.

موتورسیکلت‌های ارزان‌تر تسهیلات کمتر و موتورسیکلت‌های گران‌تر تسهیلات بییشتری را به خود اختصاص می‌دهند. قیمت موتورسیکلت‌ها با توجه به توان و کیفیت ساخت ممکن است متفاوت باشد بنابراین میزان تسهیلات نیز متفاوت خواهد بود.

وی افزود: مشاغلی که به صورت متمرکز داخل منطقه 12 فعالیت می‌کنند برای دریافت تسهیلات در اولویت هستند. به تدریج به سایر نقاط نیز تسهیلات خرید موتورسیکلت‌های برقی ارائه خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه گزارش متنوعی از فعالیت حمل بار در این منطقه ارائه شده است، افزود: بارهایی که به صورت کوله‌ای توسط افراد حمل می‌شود تا چرخ دستی و وانت بارها و بارهای حجیم که به صورت انباری وارد منطقه می‌شود، مسائلی است که با آن مواجه هستیم چرا که در منطقه 12 هم تولید کالا و هم دپوی کالا انجام می‌شود و باید مجموعه‌ای از سناریوها برای خرده بارها و بارهای با حجم بالا تدوین کنیم. همچنین برای بارهایی که جنبه ترانزیتی دارند و به این منطقه وارد و پس از آن به اقصی نقاط کشور فرستاده می‌شوند نیز باید برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی وضعیت بار در این منطقه موضوع جدی است، افزود: این کار در سه بخش دنبال می‌شود، بارهایی که صرفا وارد این منطقه می‌شوند نیاز به الگوی جدید در انبارها و باراندازها دارد، همچنین کالاهایی که در این منطقه تولید می‌شوند نیز باید بین تولیدکنندگان گردش پیدا کنند. توزیع بار به سطح شهر نیز باید تابع الگوی خاص باشد، چرا که هر کالا نیازهای خاص خود را دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک با تاکید بر اینکه در جابجایی بار حتما الگوهای خود را تغییر خواهیم داد، گفت: بسیاری از کالاها برای جابجایی در طول روز ضروری ندارد. قبلا تجربه جابجایی بارها در ساعات ابتدایی روز و یا پایان روز را داشتیم که عملا مشکلات ترافیکی به وجود نخواهد آورد.

تشکری هاشمی ادامه داد: مشکلات ترافیکی در دستور جلسه امروز بود که به تکمیل مطالعات شهرداری منطقه 12، مشاوران ترافیکی و مشاور ارشد منطقه موکول شد. فعالیت بازار یک عارضه یکصد ساله است که نمی‌توان یک شبه مسائل مربوط به آن را حل کرد و باید با برنامه‌ریزی و تدبیر راه حل ارائه شود.

وی افزود: امیدواریم با همکاری کسبه بازار و صنوف مختلف، ساماندهی وضعیت ترافیکی به گونه‌ای انجام شود تا رضایت‌مندی تولیدکننده‌گان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان به شکل قابل قبولی در مدل آینده فراهم شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک در رابطه با حمل و نقل عمومی در روز عید سعید فطر بیان کرد: در بخش مترو و ناوگان اتوبوسرانی به صورت تمام ظرفیت از صبح روز عید سعید فطر از محل مساجد و تقاطع‌های اصلی شهر و پایگاه‌های بسیج نمازگزاران را به صورت رایگان به محل برگزاری نماز عید فطر خدمات ایاب و ذهاب ارائه می‌کند. همچنین مترو با تمام ظرفیت در تمام خطوط به صورت رایگان شهروندان را جابجا خواهد کرد علاوه بر آن نیز برای سالمندان، بیماران و افراد کم‌توان جسمی که امکان تردد با اتوبوس و مترو برایشان فراهم نیست تاکسی‌هایی پیش‌بینی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: