جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
هرکیلو زباله تفکیک شده 400 تومان ارزش ریالی دارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام این که 30 درصد از زباله ها از مبدا قابل تفکیک است، اظهارکرد: هر کیلو زباله تفکیک شد شامل کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلزات میانگین 400 تومان ارزش ریالی دارد.

رضا عبدلی در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی 50 کیلو واتی مجتمع آراد کوه اظهارکرد: بر اساس آمار گیری سال 1390 ،2میلیون 600 خانوار در سطح شهر تهران زندگی می کننند که روزانه 7 هزار تن زباله تولید می کنند، این در حالی است که اگر این شهروندان در تفکیک زباله از مبدا مشارکت کنند 30 درصد از این حجم یعنی 2هزارو 500 تن زباله قابل بازیافت است که هر کیلو از آن 400 تومان ارزش ریالی دارد اما متاسفانه در حال حاضر بخش قابل توجهی از این میزان از دست می رود.

عبدلی اظهار کرد: هزینه جمع آوری، حمل، پردازش، دفن هر کیلو از زباله بالغ بر 157 تومان است که با احتساب هزینه های از دست رفته 30درصد در تفکیک زباله، می توان به خوبی نتیجه گرفت که این موضوع تا چه اندازه بر اقتصاد شهر اثر می گذارد.

وی همچنین به رویکردهای جمع آوری زباله در جهان اشاره کرد وگفت: موفق ترین مدیریت در حوزه پسماند و زباله به کار گیری بخش خصوصی به صورت سازمان یافته و مشارکت افراد جامعه در اداره امور شهر است.

در این مراسم همچنین از تمبر یادبود افتتاح اولین زباله سوز کشور در تاریخ 20 بهمن سال 1393رونمایی شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: