جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مرداد 1393     
پل های فلزی شهر تهران همگی دارای شناسنامه فنی هستند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه همه پل های تهران شناسنامه فنی دارند، گفت: خوشبختانه همه پل های شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفته و برای آنها شناسنامه فنی تهیه شده است.

مازیار حسینی درخصوص مناسب سازی پل های فلزی شهر تهران گفت: یک زمانی برخی معتقد بودند که پل های فلزی پل هایی موقت و 5 ساله هستند اما باید بگوییم که پل های شهر ما پل های فلزی دائمی اند البته عملیات تعمیر و بهسازی آنها در دستور کار ما قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران 5 پل فلری ساخته شده است، افزود: این پل ها که به پل های بلژیکی معروفند به هیچ وجه ناایمن نیستند و تنها مشکلی که بعضا بدان دچار می شوند مشکل بالا رفتن ارتعاش است.

حسینی اضافه کرد: وقتی مقدار ارتعاش پل زیاد می شود شهروندان احساس می کنند که پل حالت ارتعاشی پیدا کرده است که ما برای رفع این مشکل نیز مطالعاتی را انجام دادیم و سعی داریم که مشکل را برطرف کنیم.

وی در ادامه گفت: مشکل دوم پل های فلزی به کار رفتن اپوکسی روی بدنه فلزی پل به جای آسفالت است که برای رفع این مشکل نیز سازمان مشاور طرحی را بررسی کرده تا از موادی استفاده کند که هم حالت مقاوم سازی لرزه ای داشته باشد و هم این مشکل را مرتفع کند.

حسینی تصریح کرد: قرار است به جای بهره گیری از اپوکسی، عرشه پل را تبدیل به عرشه کامپوزیت با بتن و فولاد کنیم تا این مشکل نیز برای همیشه حل شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سالهای اخیر ،مدیریت شهری علاوه بر ساخت پل های جدید و البته مقاوم در برابر زلزله اقدام به تعمیر و مقاوم سازی پل های قدیمی شهر هم کرده است، افزود: پل کوی نصر یا همان پل گیشا از جمله پل های فلزی و قدیمی شهر تهران است که مطالعات صورت گرفته بر روی آن ، گزینه برچیده شدن پل و جایگزینی زیرگذر در مسیر را تایید می کند چرا که عرض پل کم و آلودگی صوتی و بصری آن زیاد است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از زیرگذر شهید گمنام عملا در پل گیشا یک انسداد ترافیکی به وجود آمده است، افزود: ما برای رفع این مشکل مطالعات زیادی انجام دادیم که ما حصل این مطالعات ما را بر آن داشت که پل فلزی گیشا را جمع کرده و یک زیرگذر در مسیر احداث کنیم.

حسینی اظهار کرد: با اجرای این طرح بزرگراه چمران به صورت همسطح باقی می ماند و در بزرگراه جلال آل احمد زیرگذری ساخته خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: