جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 بهمن 1394     
بهره برداری از تابلوهای بریل در خط یک بی.آر.تی طی روزهای آینده

سال 95 اینترنت به اتوبوس ها می رسد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از راه اندازی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در خط یک بی.آر.تی طی روزهای آینده خبر داد .

پیمان سنندجی با بیان اینکه  در حال حاضر طراحی تابلوهای مسیریاب با خط بریل در ایستگاه‌های اتوبوس خط یک بی.آر.تی به اتمام رسیده است، گفت: این اقدام به منظور دسترسی آسان تر برای نابینایان در راستای استفاده حداکثری از این خطوط صورت گرفته است .

وی تصریح کرد: به منظور تایید نهایی فرمت و صحت علایم با جامعه نابینایان رایزنی صورت گرفته است که پس از آن و طی روزهای آینده نخستین تابلوهای مسیریاب خط بریل در خط 1 بی ار تی مسیر آزادی – خاوران به بهره برداری می رسد .

به گفته سنندجی این مهم برای اولین بار درخط یک BRT رخ می‌دهد و کم کم با بررسی مشکلات و رفع نقاط ضعف و کاستی ها، این طرح در سطح تمامی خطوط بی آرتی شهر تهران اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین از نصب دستگاه صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه‌ها در داخل اتوبوس‌های BRT خبر داد و گفت: از این پس اتوبوس‌ها نیز مانند مترو به سیستم صوتی اعلام‌کننده نام ایستگاه مجهز می‌شوند تا نابینایان بهتر بتوانند مسیر خود را انتخاب کنند.

سنندجی در ادامه به راه اندازی اینترنت در داخل اتوبوس های پایتخت پرداخت و بیان کرد: دوسال پیش موضوع اینترنت در اتوبوس ها مطرح شد و با توجه به مشکلاتی که در ان زمان به وجود آمد ،متوقف شد این در حالیست که اکنون مجددا در دستور کار قرار گرفته است .

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی اینترنت داخل اتوبوس ها به لحاط زیر ساخت های فنی و مسایل حقوقی و مجوزها کمی زمانبر است، گفت: به منظور تحقق این امر با شرکت های توانمند رایزنی صورت گرفته است .

سنندجی افزود: امیدوارم با رفع مسایل حقوقی و صدور مجوزها در سال 95 اینترنت داخل اتوبوس ها راه اندازی شود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: