جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مرداد 1393     
عمر مفید تونل های ماشین روی شهری در گرو بازرسی های دوره ای

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز ، سرپرست مدیریت امور فنی ،عمرانی و استاندارد سازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: شرایط فیزیکی تونل ها در سطح شهر تهران با توجه به هدفی که از این بازرسی مد نظر است به سه مورد بازدید سطحی ، بازدید کلی و بازدید ویژه تقسیم شده و فواصل زمانی آن نیز تغییر می کند..

شیبانی درادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود: بازرسی کلی سالانه یا هر دو سال یکبار جهت بررسی سازه تونل ، زه کشی و یا تجهیزات الکترونیکی آن صورت می گیرد .بازرسی ویژه هر شش ماه یک بار و بازرسی سطحی که یک بازرسی روزانه است. زمان بازرسی به طور کلی از یک ماه تا حداکثر شش سال متغیر است و البته این بازرسی ها در حال حاضر در دنیا برای تعمیر و نگهداری تونل های ماشین روی شهری صورت می گیرد.

وی  در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در شهر تهران از چندین سال پیش به وجود آمده که احتمال افزایش تونل بیشتر شده است ، بایستی پس از انجام مطالعات ، طراحی و اجرا ، از تونل مراقبت های لازم به عمل آورده شود تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شده و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد .قرار است در این راستا دستورالعملی در زمینه نگهداری این تونل ها به تصویب برسد .

شیبانی با اشاره به یکسان بودن ماهیت تونل های ماشین روی شهری و تونل های مترو اظهار داشت : این دستورالعمل ابتدا در مورد تونل های ماشین روی شهری بوده و گام بعدی در حوزه مترو است که اگر چه قسمت های مشترکی دارند ولی از بعضی جهات متفاوت هستند.

وی در رابطه با افرادی که در این پروژه همکاری خواهند کرد گفت: مرکز مطالعات  و برنامه ریزی به عنوان کارفرما و معاونت فنی عمرانی به عنوان بهره بردار این موضوع ، از بدنه دانشگاهی به عنوان ناظر و از دانشگاه ها و شرکت های مشاوری که در این زمینه مدیریت تونل فعالیت داشته اند به عنوان مجری کمک گرفته خواهد شد تا در نهایت دستورالعمل آن تدوین شده و پس از بررسی در کمیته های مختلف پژوهشی تخصصی برای ابلاغ و اجرا آماده گردد.

شیبانی در پایان در رابطه با آلودگی هوای داخل تونل ها اظهار داشت: آلودگی هوای داخل تونل هم روی سلامت افراد و هم روی سلامت سازه و اجزای تونل تاثیر می گذارد.بنابرین همانگونه که آلودگی هوای شهر کنترل می شود بایستی آلودگی داخل تونل نیز از نظر آلاینده ها بررسی شده و کنترل شود زیرا شرایط داخل تونل حاد تر از محیط بیرون است .در حال حاضربا وجود جت فن هایی که در داخل تونل جهت تهویه هوای داخل تونل نصب شده است ، تونل های عمودی نیز در حال ساخت است که بتواند هوای آلوده میانه تونل را تخلیه کرده  و هوای مطلوب تری را جایگزین کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: