جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 بهمن 1394     
ژن بیگانگان ِ هوشمند فضایی

 

بیگ بنگ: کیهان، با داشتن سن ۱۳٫۸ میلیارد ساله می تواند مکانی خطرناکی برای پرورش گونه هایی از موجودات هوشمند باشد. اینکه در جریان حداقل ۱۳ میلیارد سال حیات هوشمند به چه پدیده ای می تواند تبدیل شود موضوع کاملا علمی قابل ِ بحثی است. به صورت نمونه تصور کنید ۱۱ میلیارد سال قبل از امروز موجوداتی هوشمندی درست همانند ما در گوشه ای از کیهان مشغول تماشا کردن تلویزیون و رانندگی بوده اند، حالا تکنولوژی و علم، چه بلایی بر سر آنها آورده است؟ جواب به این سوال هم می تواند شگفت انگیز و ترسناک باشد. اما در این مقاله تمرکز ما بیشتر روی چگونگی پرورش ژن موجوداتی است که احتمالا عمر چند میلیون ساله در پیشرفت علم دارند.

 

EGG_2565177bبه گزارش بیگ بنگ،  ژن، ساختمانی دارد که حتی امروز با تکنولوژی چندین ساله ما قابل مهندسی است. به این معنی که دانشمندان قادرند با تمرکز روی ژن ساختمان آن را یا به نفع ما و یا به ضرر ما تغییر دهند. حتی گزارشات مختلفی وجود دارد که دانشمندان ارتش برخی کشورها، از ژن حیوانات بعنوان عامل بیماری زا کمک گرفته اند. کین البیک، دانشمند روسی که در سال ۱۹۹۲ به آمریکا سفر کرد در کتابش با عنوان بیماری زایی اشاره می کند که ارتش روسیه طی تحقیقات علمی اش قادر بوده با مهندسی ژن بر روی حیوانات، موجوداتی کاملا متضاد با جغرافیای زمینی و کاملا نو خلق کند.

اگر دانشمندان در زمین به صورت نسبی قادر به مهندسی ساختمان ژن هستند، بنابراین نسل هوشمندی که در علم از ما ۵۰۰ سال جلوتر است، می تواند از این موضوع به نفع خود استفاده و به موجودیتی کاملا متفاوتی دست یابد. شاید آنها بچه های خود را به صورت روزانه به مدرسه نفرستند، چون آنها ژنی به اطفال شان منتقل می کنند که به صورت حیرت انگیزی خود آموز می شوند و از همان سنین خردسالی آمادگی لازم برای آزمایشات پیچیده علمی را دارند. همچنین بیگانه ها می توانند ژنی تولید کرده باشند که در شرایط خیلی غیر عادی و نامحسوس به زنده بودن خود ادامه دهند، و یا اصلا خود را به صورت حرفه ای و زودرس با محیط جدید وقف دهند؛ روند طبیعی که در زمین هزاران سال طول کشیده، می تواند با مهندسی ژن در کمتر از چند ساعت انجام شود.

آیا به این نوع ژن مهندسی شده پیچیده بیگانه می توانیم بگویم ژن هوشمند؟ بله. به صورت نسبی می توان اینگونه تعریف کرد که ژنی که قادر به پیرایش و ذخیره سازی اطلاعاتی است که به جای جدیدی نقل مکان کرده و در بخش هوشمندش باید گفت ژنی است که با ویرایش کدهای پیچیده قادر به تحلیل اطلاعات فیزیکی است و می تواند پس از تحلیل اطلاعات ساختمان خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. اگر دقیق تر به این موضوع بپردازیم باید بگویم بدن خود را تصویر کنید، بعد به خود تلقین کنید که نمونه ای از این نوع ژن هوشمند در بدن شما وارد می شود، این ژن جدید در بدن شما نمی میرد، بلکه با نوع ساختمان ژن بدن شما خود را آشنا کرده و بعد راهی برای پرورش و سپس هماهنگی با ژن شما را پیدا می کند.

a21در اینجا اتفاق جالبی می افتد، این ژن تازه وارد بعد از هماهنگی با ساختمان ژنی بدن شما، شروع به تغییر الگوی ژن بدن شما به نفع خودش می کند. شروع به فرستادن خاصیت ساختمانی خود به ژن های اطراف می کند و بعد از چند ساعت نیمی از بدن شما تبدیل به ساختمان ژنی میشود که مربوط به شما نیست. اما شما کاملا متوجه این تغییر و پدیده نمی شوید، چون این ژن به حدی هوشمند است که ساختمان خارجی بدن شما را تغییر نمی دهد، فقط اطلاعات ذخیره در ژن را به نفع خودش تغییر می دهد. اما وقتی این ژن تمام بدن شما را تسخیر کرد، آنگاه شما دیگر می توانید یک بیگانه باشید با نوع ژن کاملا متفاوت ولی با ساختمان انسانی اما طرز برخورد بیگانه ای که با محیط ما به طور کامل سازگار به نظر می رسد.

حالا احتمالا برای ما یک ایده برای درک این موضوع پیدا شده که ژن هوشمند می تواند قوی تر و خطرناک تر از چیزی باشد که ما بتوانیم آن را کنترل کنیم، و ادعای اینکه ژنی خلق شده که از کنترل خارج شده هم عاقلانه به نظر می رسد. اما خالقان این نوع ژن هوشمند کاملا قادر به کنترل آن هستند، این نوع ژن برای آنها ساخته شده است، اما وارد شدن نمونه ای از این ژن در زمین می تواند عواقب جبران ناپذیری برای تمام گونه های حیات از جمله انسانها داشته باشد. این نوع پیشرفت ژنتیکی می تواند توسط موجودات بیگانه ی هوشمندی طراحی شده باشد که فقط در حدود ۵۰۰ سال در علم از ما جلوتر هستند؛ تصور ژن بیگانگان هوشمند ِ فضایی که چند هزار سال از ما جلوتر هستند و یا حتی عمر پیشرفت آنها در علم ژنتیک به ۱ میلیون سال می رسد بسیار سخت و غیر قابل تصویر میباشد.

1 su0OmH-y5HBtYP-SMSnZPQآنها احتمالا به پدیده ی عجیبی تبدیل شده اند، یک نو حیات که در سخت ترین شرایط هم به زندگی خود ادامه می دهند و قادرند با هر نوع نابودسازی دوباره خود را بازسازی کنند، یا حتی خود را تبدیل به اطلاعات کرده و دوباره در فرمی جدید به حیاتشان ادامه دهند. آنها می تواند توسط بدن خود به فضا سیگنال ارسال کنند و با موجودات هوشمندی مثل خود ارتباط برقرار کنند. آنها احتمالا درگیر سفرهای کیهانی اند و یا در حال ساخت و ساز و مهندسی پروژه های بزرگی اند که بخاطر سوخت اش تاکنون هزاران و یا میلیون ها ستاره را کامل مکیده استفاده کرده اند و یا از انرژی های فوق تصور ما برای پیشبرد خود استفاده می کنند.

اگر کمی بیشتر در مورد موجودات هوشمندی که عمر پیشرفت آنها به چندین میلیارد سال می رسد فکر کنیم، باید گفت هرگونه تعریفی از این نوع پیشرفت می تواند دیوانگی باشد، چون آنها اصلا ژن ندارند، بلکه خودشان کسانی اند که در تلاش برای خلق ِ یک کیهان جدید هستند! می توانیم آنان را خدایان صدا بزنیم، چون احتمالا تاکنون در بیش از چند هزار کیهان دیگر برای تحقیقات و مطالعه رفته اند. این نوع نسل هرگز با ما تماس نخواهد گرفت، چون نه وقت برای صحبت کردن با ما را دارد و نه هیچ علاقه ای به نوع حیاتی که هستیم. همانطوری که ذکر شد، آنها احتمالا در تلاش برای خلق یک کیهان جدید هستند و یا اینکه، چطور می توانند خود فضا- زمان جدیدی را خلق کنند. بنابراین، ادعای اینکه کیهان جای خطرناکی است معقول به نظر می رسد، چون درک بعضی پدیده ها مانند پیشرفت حیات هوشمند و دسترسی آنها به رازهای پنهان کیهان گاهی غیر ممکن و غیر قابل درک به نظر می شد!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: