جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 بهمن 1394     
قدم های مثبت شهرداری برای ورود خودروهای الکتریکی به چرخه حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز،یک کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت : خودروهای برقی با ویژگی های خاص و انحصاری خود بیشتر تحت کنترل کشورهای ابرقدرت هستند و برای ورود این خودروها باید تکنولوژی های لازم در کشور ایجاد شود تا وابستگی به وجود نیاید .

دکتر کاکایی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : کارشناسان برای ورود و تولید خودروهای هیبریدی موافق هستند زیرا برای حل مشکلات آلودگی هوا راه حل مناسبی است و این خودروها باید بیشتر برای حمل و نقل عمومی استفاده شود.

وی افزود : در بحث خودروهای الکتریکی مصرف انرژی کل مطرح است و سوخت مصرفی باید از برق تامین شود و در مقابل سوخت های بنزینی قطعاً مصرف کمتری خواهند داشت و همچنین آلایندگی کاهش می یابد.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد جزئیات خودروهای الکتریکی بیان کرد : این خودرو جزء خودروهای لوکس دنیا محسوب شده و تاکنون به طور جدی بازار را به انحصار خود در نیاورده است و مسائل مختلفی از جمله عمر باتری ، شارژ و خدمات پس از فروش از دغدغه های تولید کنندگان این خودروها است.

وی تصریح کرد : در کشور ایران با توجه به مشکلات متعددی که در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد می توان از خودروهای برقی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی استفاده کرد تا مشکلات رفع شود.

دکتر کاکایی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی برای ورود خودروهای الکتریکی در کشور صورت گرفته گفت : خوشبختانه با کمک شهرداری تهران برای خرید این خودروها همکاری مستقیمی با شرکت های حمل و نقل و سازنده این خودروها صورت گرفته و تمام هزینه های خودروهای هیبریدی را شرکت ها تقبل خواهند کرد که روش بسیار مناسبی بوده و در غیر این صورت نمی توان این طرح ها را پیش برد.

وی در پایان گفت : برای ورود تکنولوژی های جدید باید هدفمند و دراز مدت به آینده بنگریم زیرا با ورود 50 یا 100 مورد از این خودروها نمی توان مشکلات را حل نمود .  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: