جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 بهمن 1394     
انگلیس سفیر کره شمالی را احضار کرد

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، هوگو سوآیر، وزیر آسیای انگلیس به هیون هاک بونگ، سفیر کره شمالی در لندن گفت: انگلیس به شدت این آزمایش راکت دوربرد را محکوم می‌کند چرا که این اقدام برابر با نقض عمدی قطعنامه‌های شورای امنیت است.
 
وی افزود: پرتاب راکت ثابت می‌کند که پیونگ یانگ جاه طلبی‌های اتمی‌اش را به جای رفاه و سعادت مردمش در اولویت قرار می‌دهد. اقدامات کره شمالی همچنان تهدیدی برای ثبات منطقه و جهان محسوب می‌شود.
 
هوگو سوآیر همچنین تایید کرد: انگلیس با دیگر کشورهای عضو سازمان ملل همکاری می‌کند تا در خصوص یک واکنش مشترک و جمعی به این اقدام تحریک آمیز اخیر به توافق دست یابند.
 
وی افزود: این آزمایش حتی اگر به عنوان پرتاب یک ماهواره به فضا نیز توصیف شود، باز هم مشخصا به رشد سیستم‌های پرتاب تسلیحات اتمی کره شمالی کمک می‌کند.
 
وزیر آسیای انگلیس ادامه داد: متاسفانه این پرتاب ثابت می‌کند که کره شمالی همچنان رشد و توسعه برنامه‌های اتمی و موشک بالستیکی‌اش را به رفاه و سعادت مردم کشورش ترجیح می‌دهد.
 
نگرانی‌های وجود دارد که پرتاب راکت دوربرد روز یکشنبه در واقع آزمایش یک موشک بالستیکی باشد.
 
سازمان ملل متعهد شده تا به سرعت قطعنامه جدیدی را متشکل از تحریم‌های قابل توجه علیه پیونگ یانگ اعمال کند و در حال حاضر مذاکراتی بین آمریکا و چین حول محور تحریم‌های شدیدتر در جریان است.
 
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پرتاب اخیر راکت دوربرد را نگران کننده اما اقدامی که جای تعجب ندارد توصیف کرده و اقدام دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را "تحریک آمیز" خواند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: