جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 بهمن 1394     
موتورسیکلت های موجود در کشور بی کیفیت ترین تولیدات در دنیا محسوب می شوند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در خصوص موتورسیکلت های متوقف در پارکینگ گفت: در حال حاضر حدود 10 میلیون و800 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد که تعداد 3 میلیون دستگاه از این موتورسیکلت ها در تهران تردد دارند.

سرهنگ جهانگیری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات از ابتدای سال94 تا به حال تعداد 800 هزار دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات رانندگی توقیف شده است که تا به امروز تعداد 300 هزار از این دستگاه های توقیف شده ترخیص شده است.

وی با اشاره به علل توقیف موتورسیکلت ها بیان کرد: برابر با ماده 20 قانون تخلفات رانندگی موتورسیکلت سرعت غیرمجاز، حرکت در پیاده رو، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار از اگزوز، حمل بار نامتعارف، حرکت مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک و عدم استفاده از کلاه ایمنی تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تعریف شده است.

سرهنگ جهانگیری اذعان داشت: ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده چنین تخلفاتی علاوه بر جریمه نقدی به مدت یک هفته موتور سیکلت را توقیف می نمایند و در صورت تکرار تخلف برابر با قانون موتورسیکلت به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

وی در ادامه افزود: گاها مشاهده می شود که مالکان موتورسیکلت ها به علت برآورد هزینه های مالی در جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدامی نمی کنند و همچنین عدم کیفیت در موتورسیکلت ها و از همه مهمتر دسترسی آسان به خرید دوباره موتورسیکلت می تواند از علل عدم مراجعه مالکان برای ترخیص باشد.

جهانگیری تصریح کرد: موتورسیکلت های موجود همه از نوع کاربراتوری و بنزین سوز می باشند و فقط تعداد 100 تا 200 دستگاه موتورسیکلت برقی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: موتورسیکلت های موجود در کشور در واقع بی کیفیت ترین تولیدات در دنیا محسوب می شوند که این دستگاه ها تولیدات پایین دستی و کارگاهی کشورهایی نظیر تایلند، چین، تایوان، هند، مالزی هستند که در حال حاضر به عنوان یکی از صنایع کاربردی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: موتورسکلت هایی که به مدت طولانی در پارکینگ می باشند توسط مراجع قضایی مطابق با قوانین و مقررات به عنوان اموال بلاصاحب و بلاوارث بررسی می گردد و به سازمان ها و دستگاه های متولی مثل سازمان جمع آوری اموال تملیکی و سازمان ستاد اجرایی تحویل داده و در آنجا این اموال به صورت اسقاط یا غیر اسقاط به مزایده گذاشته می شود.

وی افزود: ما با صنعت و تولید مخالف نیستیم ولی تاکید می کنیم که تولیدات باید از لحاظ کیفی مناسب باشد.فرآیند ورود، تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های بی کیفیت در کشور باید محدود شود و در کلانشهرها به طور قطع جلوگیری گردد در غیر این صورت در آینده این مسئله به معضل عظیمی تبدیل خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: