جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 بهمن 1394     
معاون شهردار تهران:
ترافیک تهران از ضعف زیرساخت های فرهنگی بیشتر آسیب می بیند تا کمبود زیرساخت های کالبدی

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اشاره به این که نگرش فرهنگی در ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه مترو و استفاده از این ظرفیت در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد، اظهار کرد: آسیبی که تهران از ضعف زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی در حوزه رفتارهای ترافیکی می بیند، به مراتب بیشتر از کاستی ها و کمبودهایی است که تهران از ضعف زیرساخت های فیزیکی و کالبدی، متحمل می شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که مهم ترین بخش کار در حوزه اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی، شناخت مسأله است، تصریح کرد: امروزه رعایت آداب شهروندی در روابط اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این منظور، احترام به «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط که مأموریت حوزه حمل و نقل محسوب می شود را در دستور کار قرار داده ایم.

رییس سازمان فرهنگی و هنری در جلسه شورای فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: تلفات تصادفات سالانه تهران معادل سقوط 6 فروند هواپیمای مسافربری 100 نفره است و این فاجعه بیش از هر عاملی، ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد که امروز در فرهنگ ترافیک و رفتارهای ترافیکی شاهد و ناظر آن هستیم.      

دکتر محمود صلاحی افزود: امروز موضوع فرهنگ، مسأله اول دنیا محسوب می شود که ممکن است زمامداران کشورها آن را اعلام نکنند اما حتماً در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های خود این موضوع را اِعمال می کنند و به صورت ویژه آن را مورد توجه قرار می دهند.

وی با اعلام این که موضوع جدی مسئولان و مردم ما نیز مسأله فرهنگ است که با شئونات مختلف اجتماعی و اقتصادی جامعه ارتباط دارد، تأکید کرد: امروز در تهران و سایر کلان شهرهای کشور، موضوع حمل و نقل و مسائل و مشکلات ترافیکی، به عنوان دغدغه اول مسئولان شهری و شهروندان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

سرهنگ مرادی: سهم عابران پیاده در تلفات تصادفات تهران 51 درصد است

سرهنگ مراد مرادی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه گفت: از مجموع 641 کشته تصادفات تهران، بیش از 51 درصد را عابران پیاده و 27 درصد را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند و سهم بیش از 50 درصدی عابران پیاده در تلفات تصادفات تهران، جای تأمل جدی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی جعفر پور رییس شورای فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در جلسه مذکور، خاطرنشان کرد: مترو به مثابه مکانی فرهنگی است که ایستگاه ها و قطارهای آن هر روز با حدود سه میلیون مسافر سر و کار دارند و از این رو، این سازه عظیم از منظر فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.

گفتنی است در این جلسه، محمد صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران نیز با ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده و برنامه ریزی های پیش بینی شده در مجموعه مترو در حوزه های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی، استمرار و توسعه بیش از پیش این فعالیت ها را مورد تأکید قرار داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: