جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 بهمن 1394     
کمیته توانمندسازی اقتصادی برای نوسازی بافت های فرسوده در راه است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: آماده سازی مقدمات راه اندازی کمیته توانمندسازی اقتصادی و مشارکت های مردمی برای نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران در راه است.

عباداله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران ، اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران 2 سال است که رویکرد مدیریت هماهنگ و یکپارچه نوسازی بافت های فرسوده تهران را در پیش گرفته است.

وی افزود: از جمله خدمات و زیرساخت امنیتی و حقوقی، توانمندسازی اقتصادی و مشارکت های مردمی و ایجاد کمیته فرهنگی و اجتماعی است.

فتح اللهی تصریح کرد: در رویکرد مدیریت هماهنگ تلاش براین است، تمامی دستگاه های مربوطه در امر نوسازی در کنار هم قرار گیرند تا فرایند نوسازی تسریع شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تأکید کرد: 17 اداره کل در کمیته خدمات و زیرساخت عضو هستند و این کمیته تا کنون 5 جلسه در این زمینه برگزار کرده و بازدیدهای حضوری از مناطق فرسوده را به عمل آورده است.

وی افزود: خوشبختانه اتخاذ رویکرد مدیریت هماهنگ در نوسازی بافت های فرسوده مصادف با دیدگاه دولت در زمینه تشکیل ستاد ملی بازآفرینی کشور به ریاست رئیس جمهور و جانشینی وزیر راه و شهرسازی شد که متعاقب آن ستادهای بازآفرینی در سایر استانها و همچنین در کلانشهر تهران به ریاست شهردار تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فقدان اسناد در زمین های تصرف شده در ادوار گذشته و زمین های مشاعی وجود دارد،گفت: کمیته امنیتی حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به منظور ساماندهی به مشکلات ثبت اسنادی، امنیتی، حقوقی و مشکلات مشابه در این حوزه تاکنون 3 جلسه را برگزار کرده است.

فتح اللهی تأکید کرد: معتقدیم برای نوسازی بافت های فرسوده، داشتن نگاهی انسان محور، فکری، فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد و این امر شرط لازم برای تحقق نوسازی کالبدی و در پی آن نوسازی شهری است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بافت های فرسوده شهری مجموعه ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، زیستی، انسانی وجود دارد، گفت: برای نوسازی یک محله ابعاد مختلف از جمله ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی تأثیرگذار است.

بنابراین انتظار می‌رود کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران بتواند با بسیج امکانات موجود از پتانسیل ها و ظرفیت های سایر نهاد ها و افراد تاثیرگذار در زمینه های فرهنگی و اجتماعی چه در درون شهرداری و چه در خارج از آن به منظور تکمیل اعضای کمیته استفاده کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: