جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 بهمن 1394     
نیازمند مدیریت یکپارچه در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت هستیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  با تاکید بر اینکه نیازمند مدیریت یکپارچه در نوسازی بافت های فرسوده پایتخت هستیم،گفت: متاسفانه بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده مرکز کشورمان به دلیل عدم اعمال مدیریت یکپارچه در تصمیم گیری ها بسیار کند و نامناسب پیش می رود.

رضا تقی پور ، با بیان اینکه برابر آنچه که قانون معین کرده است شهرداری تهران به تعهدات خود در بافت های فرسوده عمل کرده است،افزود: سیاست های تشویقی شهرداری در اعطای رایگان پروانه ساخت به تنهایی برای ترغیب مردم به احیای خانه های فرسوده خود کافی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه  مدیریت شهری پایتخت توانسته است زیرساخت های شهری را در این بافت ها بیش  از پیش آماده کند، تصریح کرد:در همین راستا سازمان نوسازی شهر تهران توانسته با ارایه طرح هایی  آینده محلات فرسوده را به تصویر بکشد.

تقی پور خاطرنشان کرد:در حال حاضر سازمان نوسازی شهر تهران برای هر منطقه ای که دارای بافت فرسوده است طرح جداگانه و بومی خاص آن منطقه را طراحی کرده است.

وی ادامه داد: احیای بافت های  فرسوده و ناپایدار شهر تهران  به یک عزم ملی و همکاری همه جانبه سازمان های متولی در این امر را نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  با تاکید بر اینکه باید منابع مالی به این بافت ها تزریق شود،خاطرنشان کرد: پرداخت وام به مالکین در بافت های فرسوده برابر قانون بر عهده دولت است ؛ وزارت مسکن و شهرسازی باید به این حوزه ورود پیدا کند زیرا متاسفانه چند سالیست  که شاهد هستیم اقدامات چشمگیری  صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد:بافت های فرسوده شهر تهران  حتی در برابر بلایای طبیعی نظیر آتش سوزی و غیره قابل مدیریت نیستند و لازم است  با یک تعامل و تفاهم میان شهرداری و دولت گام های مؤثری  در این خصوص برداشته شود.

تقی پور با اشاره به اینکه  بافت های فرسوده و ناپایدار شهر تهران یک عامل تهدیدکننده نیز  برای  جان و سلامت شهروندان  به حساب می آیند،تاکید کرد: شهروندان بايد به طور دقيق از خطراتي كه زندگي در اين بافتها برايشان به دنبال دارد آگاه شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  در پایان با بیان اینکه  خوشبختانه در دوره چهارم شورای پایتخت  تصمیمات خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده برداشته شده است، گفت: معتقدم ما به سهم خودمان در این حوزه تلاش بسیار کرده ایم و به هرآنچه در حد توان و ضابطه داشتیم،عمل کردیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: