جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مرداد 1393     
مصرف برق درایلام

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد رحیم‌خانی افزود: شرکت توزیع برق استان در حال حاضر 25 میلیارد تومان بدهی دارد که 15 میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های دولتی است و از این میزان نیز بخش کوچکی بدهی اداره کل آموزش و پرورش مدارس سطح استان است.در سال‌های اخیر به علت عدم پرداخت قبوض برق مدارس آموزش و پرورش روند بدهی‌های این اداره کل افزایشی بوده است و در حال حاضر بیش از 120 میلیون به شرکت توزیع برق استان بدهکارند.
رحیم خانی ادامه داد: تاکنون هیچ گونه توافقی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی توزیع برق یا وزارت نیرو برای تعیین تکلیف بدهی‌های آموزش و پرورش در مرکز صورت نگرفته است. بدهی‌ها باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صورت گیرد. اگر مدارس مدیریت صحیح در پرداخت قبوض خود داشته باشند و یک ساز و کار مناسب هم برای پرداخت بدهی‌ها صورت دهند مطمئنا با همکاری و تعامل سازنده این مشکل برطرف خواهد شد.
وی تعرفه‌های مدارس به صورت آموزشی و بسیار پایین تر از دیگر دستگاه‌های دولتی خواند.
رحیم خانی همچنین خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه برق در مدارس و ادارات شد و ابراز داشت: در صورت مدیریت صحیح مصرف برق کاهش قابل توجهی در قبوض برق شاهد خواهیم بود که این امر نیز مستلزم مدیریت صحیح و اصولی مصرف انرژی را در مدارس و ادارات است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همچنین از تدوین گزارش مصرف برق ادارات و ارائه به استاندار ایلام خبر داد و گفت: در این گزارش پرمصرف ترین و کم مصرف‌ترین دستگاه معرفی خواهند شد.
وی از مصرف برق در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: به عنوان مثال در شب گذشته بیشترین بار مصرف به شبکه برق تحمیل شده است که حدود 300 مگاوات بوده است.
وی همچنین افزود: مصرف برق در استان سه برابر میانگین کشوری است که این بالا بودن مصرف نیاز به فرهنگ سازی و آموزش های لازم برای مردم دارد. 50 درصد بدهی‌های شرکت برق استان به شهرستان‌های ایلام و سرابله اختصاص دارد و مابقی شهرستان‌ها بدهی چندانی ندارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: