جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 بهمن 1394     
تدابیر جدید برای حفاظت از تالاب گاوخونی

 

خبرگزاری مهر:مورانی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی تلاب ها در  اصفهان اظهار داشت: امروزه توجه به مسئله حفاظت از تالاب ها در سطح کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون دو هزار تالاب در کنوانسیون تالاب ها به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به ارزش و اهمیت تالاب و زندگی بشریت بیان داشت: اهمیت و ارزش تالاب ها در زمینه تصفیه آب، پیشگیری از خشکسالی و سیل تلطیف آب و هوا، تامین غذای جانداران و چرخه غذایی بسیار مهم و قابل توجه است.

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: قابلیت مهم تامین معیشت تالاب ها و پیشگیری از مهاجرت و جابجایی جمعیت محلی و روستایی به سمت شهرها موثر است و در این راستا حفاظت از تالاب ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به پیش بینی کارشناسان درباره گرم و خشک شدن بیشتر ایران در آینده نزدیک، اهمیت حفاظت از تالاب ها بیش از گذشته محسوس است، بیان داشت: قوانین و مقرارت حمایتگر زیادی برای حفاظت از تالاب ها وجود دارد، اما در کنار این قوانین نهادینه کردن حفظ مالکیت در جوامع محلی و در راستای حفاظت از تالاب ها اهمیت زیاد دارد.

مورانی با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه حفاظت از محیط زیست ایران تصریح کرد: از هشت سال پیش پروژه ای با مشارکت دولت و سازمان محیط زیست برای حفاظت سه تالاب ارومیه، بختگان و پریشان مدنظر قرار گرفت و در ادامه آن، اکنون مدیریت و حفاظت از هفت تالاب مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیریت پنج تالاب در ماه های آینده مدنظر است، ابراز داشت: اکنون به دنبال برنامه ریزی در راستای حفاظت و احیای دریاچه ارومیه با همکاری دولت ژاپن هستیم و در راستای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی حفاظت از تالاب بین المللی هامون در استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های ما در آینده است.

نماینده سازمان ملل در ایران با ابراز خرسندی از حمایت رهبر،دولت ایران و مردم محلی درباره مدیریت تالاب ها متذکر شد: امروز به مناسبت روز جهانی تالاب ها قرارداد مهمی برای حفاظت از تالاب گاوخونی با حضور مسئولان استانی و کشوری امضا می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: