جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 بهمن 1394     
آگاهی بخشی مهم ترین وظیفه حاکمیت و زمینه ساز اعتماد ومشارکت معنی دار شهروندان است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت:یکی از مهم ترین وظایف حاکمیت در یک نظام اسلامی، آگاهی بخشی به جامعه و شهروندان است و مهم ترین آگاهی بخشی در آشنایی شهروندان به حقوق خودشان است تا بتوانند آن را به درستی مطالبه کنند.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران عصر امروز طی سخنانی در آئین رونمایی از مجموعه کتاب های حقوق و زندگی و تجلیل از خدمات دکتر محسن اسماعیلی که در محل سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر، عنوان داشت: بسیار خوشحال هستیم که سرمایه های اجتماعی در زمینه های مختلف در چنین جلسه با شکوهی گرد هم جمع آمده اند تا از یکی از فجر آفرینان، تجلیل کرده و از خدمات وی در حوزه بسیار مهمی همچون حقوق و زندگی قدر شناسی کنیم.

وی با بیان اینکه «وجه ممیزه ما با دیگر کشورها در نقش عقل و دین در زندگی است»، تاکید کرد: یکی از مهم ترین وظایف حاکمیت در یک نظام اسلامی، آگاهی بخشی به جامعه و شهروندان است و مهم ترین آگاهی بخشی در آشنایی شهروندان به حقوق خودشان است تا بتوانند آن را به درستی مطالبه کنند.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: اگر شهروند به حق خود آشنا شد، شک نکنیم که آن جامعه به تکلیف خودش هم آشنا می شود و می فهمد چه وظیفه دارد؛ در ادامه اگر در جامعه ای مردم این آشنایی را با حقوق خود پیدا کنند و تکلیف و وظیفه خودشان را بشناسند، تردید نکنید که اعتماد در آن جامعه برقرار می شود و رابطه بین مردم و مسئولان مستحکم تر می شود.

دکتر قالیباف با تاکید بر این نکته که « هیچ سرمایه ای برای هیچ دولتی مهم تر از اعتماد شهروندان نیست»، ابراز داشت: اگر اعتماد برقرار شد، مشارکت معنی دار اتفاق می افتد و در این صورت آن جامعه به سمت پیشرفت، حل مشکلات و ارتقای کیفیت مادی و معنوی زندگی پیش خواهد رفت.

وی در ادامه به تجلیل از خدمات دکتر محسن اسماعیلی پرداخت و گفت: بسیار خوشحال هستم که این افتخار را داریم که از دوست و برادر عزیزی که خدا به او در سنگرهای مختلف توفیق داد، تجلیل کنیم؛ ایشان هم در فجر آفرینی در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته و از روز اول در میدان جهاد و شهادت سرافراز بیرون آمد؛ همچنانی که در میدان علم و دانشگاه و در سنگر حوزه فقه و فقاهت سرافراز بیرون آمد.

شهردار تهران ادامه داد: باید بگوییم او یک حزب اللهی واقعی، از فرزندان امام و ملت و مایه افتخار همه است؛ ایشان به عنوان یک دوست و برادر در اخلاق، ادب، شجاعت، محبت، اخلاص و گذشت بی نظیر است.

دکتر قالیباف در پایان تاکید کرد: امیدوارم ایشان همچنان ادامه زندگی را با سرافرازی به پیش ببرند و همه این توفیق را داشته باشیم که راه امام (ره)و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: