جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
پیام‌رسانAlrawiباقابلیت رمزگذاریِ برای داعش

علی‌رغم پوشش رسانه‌ای در مورد نرم‌افزار پیام‌رسان داعش که قابلیت رمزگذاری دارد و بسیار امن است، این نرم‌افزار وجود خارجی ندارد.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) از asis، در ۱۲ ژانویه، خبرگزاری Defence One گزارش داد که داعش یک نرم‌افزار پیام‌رسان به نام Alrawi برای اندروید توسعه داده است که با هدف تبادل پیام‌های رمز‌شده بین اعضای این گروه توسعه پیدا کرده است. این خبر بازتاب گسترده‌ای در سایر خبرگزاری‌های اخبار فناوری و امنیت داشت.

مسئله‌ای که باعث شد این خبر تا این حد بازتاب پیدا کند به حوادث تروریستی پاریس بازمی‌گردد. پس از این حوادث، کارشناسان امنیتی نرم‌افزار پیام‌رسانِ تلگرام ادعا کردند برخی کانال‌های این شبکه‌ی اجتماعی که متعلق به داعش بوده را مسدود کرده است. این در حالی است که ارتباطات تلگرام رمزشده است و مشخص نیست سرنخ اولیه در مورد این کانال‌ها از کجا به دست تلگرام رسیده بود.

بنابراین این‌که داعش بخواهد نرم‌افزار خصوصی خودش را توسعه دهد اصلاً مسئله‌ی دور از ذهنی به نظر نمی‌رسید. اما پس از انتشار اخبار در مورد نرم‌افزار Alrawi، طرفداران این گروه هیجان‌زده شدند و در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال راهی برای بارگیری این نرم‌افزار بودند. اما به گزارش Daily Dot، هیچ اثری از به اشتراک‌گذاری این نرم‌افزار به چشم نمی‌خورد. در واقع اخباری که در مورد این نرم‌افزار منتشر شده هر یک تصاویری از نرم‌افزار را منتشر کرده‌اند که با یکدیگر تفاوت می‌کند.

هم‌چنین پرونده‌ای به نام Alrawi.apk شناسایی شده است که قابلیتی برای انتقال پیام‌های رمز‌شده ندارد.

بنابراین ظاهراً اخبار در مورد این نرم‌افزار شایعه بوده است و در حال حاضر چنین نرم‌افزاری با قابلیت رمزگذاری پیام‌ها وجود ندارد.https://telegram.me/itsn_ir




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: