جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
موافقت کمیسیون ماده 5 با بازنگری در طرح تفصیلی منطقه 12:
رویکرد شهرداری حفظ بافت تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 با هدف گردشگری است

به گزارش شهرداری نیوز،قالیباف گفت:حفظ بافت تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی با هدف گردشگری رویکرد اصلی ما در منطقه 12 به شمار می رود و در این راستا به جای افزایش تراکم، کار را با کاهش طبقات و افزایش کیفیت به پیش می بریم.

جلسه کمیسیون ماده پنج صبح امروز به ریاست شهردار تهران در محله هرندی برگزار شد. در جریان این جلسه گزارش ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی شهر تهران از سوی مسئولان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه 12 ارایه شد.

پس از استماع نظرات و دیدگاه های اعضا، محمدباقر قالیباف نیز طی سخنانی با اشاره به در نظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع در برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 تهران عنوان داشت: تا پیش از این درخواست مردم در محلات عودلاجان و هرندی حل معضلات اجتماعی، آسیب های موجود و ایجاد امنیت در این منطقه بود اما در ادامه این مسیر موضوعات مربوط به بحث های اجتماعی، فرهنگی و ساماندهی را نیز در این محلات دنبال خواهیم کرد.

شهردار تهران موضوعات مربوط به منطقه 12 را بسیار پیچیده و عمیق توصیف کرد و گفت: هم اکنون روشنایی به صورت کامل در منطقه 12 برقرار شده و در حوزه زیرساخت ها نیز شهرداری تهران به کمک آب و فاضلاب آمده است تا روند توسعه زیرساخت های شهری در این منطقه با اولویت ادامه پیدا کند.

به گفته وی طراحی ساخت خطوط LRT  از میدان جمهوری تا میدان بهارستان و مرکز شهر به منظور پیش بینی خطوط حمل و نقل ریلی در این منطقه صورت گرفته است.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی و ارتقای کیفیت زندگی با هدف گردشگری رویکرد اصلی ما در منطقه 12 به شمار می رود و در این راستا به جای افزایش تراکم، کار را با کاهش طبقات و افزایش کیفیت به پیش می بریم.

شهردار تهران در ادامه به ضرورت تجدیدنظر در طرح تفصیلی منطقه 12 به جای بازنگری و تدقیق تاکید کرد که این رویکرد مورد موافقت اعضای کمیسیون ماده 5 قرار گرفت.

بر این اساس کلیات این موضوع شامل مبانی، چشم انداز ها، سیاست ها و سطح مداخله طرح ارتقای کیفیت زندگی درمحلات منطقه با موافقت اعضای کمیسیون ماده 5 تعیین و مقرر شد تا تغییرات و اصلاح طرح تفصیلی منطقه12 در چهارچوب طرح ارتقای کیفیت زندگی در بافت تاریخی تهران و دستاوردهای آن صورت گیرد و  جزئیات این موضوع نیز در کارگروه فنی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین براساس کلیات موافقت شده از سوی اعضای کمیسیون ماده پنج، حفظ و ارتقای مجموعه بوستان های هرندی مورد تاکید قرار گرفت.

پیش از آغاز جلسه، شهردار تهران به همراه اعضای کمیسیون ماده پنج به بازدید از محله هرندی پرداخت.

قالیباف در جریان این بازدید توضیحاتی را درباره ساماندهی بوستان هرندی، احیای دریاچه بوستان، برنامه های پیش بینی شده برای تبدیل این محدوده به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری، تفریحی و تفرجی در شهر تهران با ساخت هتل، پارکینگ، شهربازی و مرکز آموزش برای کودکان ارایه کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: