جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 بهمن 1394     
دیپلماسی ایران خودرو در همکاری با شرکتهای خارجی و آغاز تحولی اساسی در صنعت خودروسازی ایران

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد اخیر ایران خودرو با شرکت پژو گفت : اقدام اخیر ایران خودرو در قرارداد با شرکت پژو و سرمایه گذاری 50 درصدی این شرکت در ایران ، گامی نخست در سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو و توسعه خودروسازی در ایران است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز صمن اشاره به اینکه وقت آن رسیده که شرکت پژو گذشته های خود را جبران نماید ، تصریح کرد : مسلما دیپلماسی که ایران خودرو در همکاری با شرکتهای خارجی در پیش گرفته است سرآغاز تحولی اساسی در حوزه خودروسازی ایران و عرضه محصولات جدید و به روز در کشور خواهد بود.

وی افزود : متاسفانه در سالهایی که پژو در ایران محصولات خود را به فروش رساند حتی یک ریال سرمایه گذاری نکرد و حال که این همکاری جدید با سرمایه گذاری 50 درصدی شرکت پژو در ایران خودرو آغاز شده قطعا شروع حرکتی جدی در صنعت خودرو ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد : تولید سه محصول جدید شرکت پژو در ایران  و صادرات 30 درصد از این محصولات به کشورهای اطراف  گام اول و بسیار خوبی در ارتقاء صنعت خودرو و عرضه محصولات جدید و جذب بازار داخل است که انتظار می رود به طور دقیق این قراداد عملیاتی شود.

وی همچنین به جذابیت بازار خودرو ایران برای شرکتهای خارجی پرداخت و اظهار داشت : جذابیت ایران تنها به بازار 50 ، 60 میلیونی آن نیست بلکه وجود  بازار 500 میلیونی ایران با کشورهای هم مرز این جذابیت را برای شرکتهای خارجی چندین برابر نموده از این رو وجود چنین شرایطی می تواند بازار بسیار خوب صادراتی را برای ایران فراهم نماید ضمن اینکه وجود بازاری به این وسعت قطعا برای فرانسوی ها و شرکت پژو بسیار قابل توجه و مهم خواهد بود.

نماینده شهریار در خانه ملت با اشاره به اینکه قرارداد اخیر ایران خودرو و پژو به نوعی قرارداد برد – برد است ، تصریح کرد : هر چند این قرارداد با سرمایه گذاری مشترک و به صورت برد- برد بسته شده است اما باید دقت شود که مفاد آن به طور دقیق اجرایی شود.

گروسی همچنین با توجه به طرح ایجاد شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اظهار داشت : ایجاد شرکتی با سرمایه گذاری مشترک به منظور تولید مشترک قطعا حرکتی مناسب و موثر در جریان همکاری های این دو شرکت خواهد بود .

وی افزود  : با قرارداد اخیر ایران خودرو و پژو و ایجاد شرکتی با سرمایه گذاری مشترک قطعا از توان و ظرفیت قطعه سازی بزرگ ایران نیز استفاده خواهد شد چرا که امروز قطعه سازان بسیار قوی و با دانش و توان به روزی در این صنعت فعالیت دارند.

وی با اشاره به استقبال خودروسازان داخلی از هرگونه همکاری مشترک با شرکتهای خارجی تصریح کرد : ایران کشوری است که می تواند به هاب خودروسازی در منطقه تبدیل شود از این رو ایران آمادگی لازم را داشته و از حضور شرکتهایی که قادر به تامین شرایط همکاری چون همکاری پژو و ایران خودرو هستند در صنعت خودرو ایران استقبال می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: