جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مرداد 1393     
ضوابط‌‌ وزارت‌ بهداشت‌

ایسنا: دکتر سهیل اسکندری درباره برنامه ویژه سازمان غذا و دارو در زمینه سلامت برنج‌های مصرفی (وارداتی و تولید داخل) گفت: برنامه ویژه سازمان در ارتباط با سلامت برنج‌ها از سال گذشته آغاز شد و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی محصولات برنج وارداتی و داخلی را تحت پایش و بررسی قرار دادند.
وی گفت: نتایج به دست آمده از این بررسی‌ها نیز طی سال گذشته اطلاع رسانی شد. تا مقطع فعلی از سال جاری نیز هر موردی که پیش آمده اطلاع رسانی‌های لازم انجام و در صورت نیاز محصول مربوطه از بازار جمع آوری شده است.
به گفته اسکندری، به دنبال اقدامات انجام شده در سال گذشته، 20 درصد حد مجاز فلزات سنگین و سموم برنج اصلاح شد. البته این موضوع باید در سال جاری روند کاهشی داشته باشد. در مجموع ضابطه‌ها برای برنج‌های وارداتی بسیار سخت گیرانه‌تر شده تا سلامت برنج‌ها افزایش یابد. به همین دلیل حدود 10 درصد برنج‌های وارداتی به علت عدم برخورداری از این ضابطه‌ها بازگشت داده می‌شوند.
اسکندری "هند" را مهم‌ترین منبع واردات برنج به ایران خواند و گفت: منابع مجاز واردات برنج از این کشور نیز تعیین شده‌ و برای آنها پروانه واردات صادر شده است.
وی گفت: برنج‌های تولید داخل نیز باید تا پایان امسال شناسه بهداشتی دریافت کنند. بر این اساس امکان توزیع عرضه فله‌ای برنج (چه وارداتی و چه تولید داخل) وجود نخواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: