جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 بهمن 1394     
آلودگی هوا تنها مختص به تاکسی ها نیست

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهردرای نیوز، مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر مشکلی بابت قرارداد با خودروسازان نداریم ولی متأسفانه سازمان برای نوسازی تاکسی های فرسوده و اسقاطی با مشکل مواجه است.

وی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: بانک های عامل و ارگانهای مربوطه در جهت پرداخت تسهیلات به تاکسی داران تلاشی نمی کنند و خواهان دریافت سود با درصد بالا هستند که در این شرایط تاکسیدار توان پرداخت و سازمان نیز امکان حمایت از متقاضی را ندارد.

وی با اشاره به بحث خرید تاکسی های نو افزود: از مهرماه امسال تا کنون تعداد 300 نفر نسبت به پرداخت پول در جهت خرید تاکسی اقدام نموده که تعداد 25 خودرو تحویل داده شده است و خودروهای خریداری شده پژو و سمند می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر و با شرایط موجود ، سازمان طرح خرید نقدی را به ایران خودرو اعلام و آغاز نموده است. مشکلات در زمینه نوسازی تاکسی ها روز به روز افزایش می یابد و این مشکلات به صورت ریشه ای بین وزارت دارایی، ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و خودروسازان باید حل و فصل گردد.

این مدیر مسئول اظهار داشت: در گذشته مجوز اسقاط از طرف خودروساز صادر و مبلغ خودروی اسقاطی از کل پول خودروی خریداری شده کم می شد ولی در حال حاضر این قانون تغییر یافته و خریدار باید برای خرید خودروی نو کل مبلغ را پرداخت نماید.

وی با اشاره به حمایت دولت از تاکسیداران خاطرنشان کرد: تنها حمایتی که صورت می گرفت دریافت سهمیه بنزین و بیمه بود که اخیرا سهمیه ها حذف و تاکسیداران تحت پوشش بیمه ای نمی باشند و فقط تنها حمایتی که صورت می گیرد ارائه آرم طرح ترافیک به تاکسی دار است.

وی با اشاره به بحث فرسودگی خودروها افزود: طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شده و در حال حاضر 17400 خودروی فرسوده در سطح شهر تردد دارد که متأسفانه تاکنون تنها 300 متقاضی برای خرید خودروی نو اقدام نموده اند.

مسئول روابط عمومی سازمان در مورد کاهش آلودگی شهر تهران گفت: آلودگی هوا تنها مختص به تاکسی ها نیست و عوامل دیگری در ایجاد آلایندگی نقش دارند که باید همه با کمک و حمایت یکدیگر برای کاهش آلودگی تلاش نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: