جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 بهمن 1394     
کار زنجانی به شوخی‌کشید؟!

 

پرونده بابک زنجانی هر اندازه ورق می‌خورد نه تنها از صفحاتش کم نمی‌شود بلکه بر آن افزوده می‌شود. هربار موضوعی جدید زمانی را به خود اختصاص می‌دهد امادر نهایت نه طلبی پرداخت شده و نه حتی وعده‌ای محقق که بتوان به آن اعتماد کرد.
کار زنجانی به شوخی‌کشید؟!
 
سرویس اقتصادی فردا؛روزنامه آرمان نوشت: پرونده بابک زنجانی هر اندازه ورق می‌خورد نه تنها از صفحاتش کم نمی‌شود بلکه بر آن افزوده می‌شود. هربار موضوعی جدید زمانی را به خود اختصاص می‌دهد امادر نهایت نه طلبی پرداخت شده و نه حتی وعده‌ای محقق که بتوان به آن اعتماد کرد. در آخرین مورد قرار بود که او بخشی از بدهی‌اش را بپردازد اما بازهم داستان دیگری پیش آمد و این بار شماره‌حساب اشتباه شد! وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: تاکنون شماره حسابی از سوی بانک مرکزی و شرکت ملی نفت برای بازپرداخت بدهی موکلم اعلام نشده است.

رسول کوهپایه‌زاده افزود: همچنان بانک مرکزی و شرکت ملی نفت بر اساس وظیفه قانونی که مکلف بودند تا هم شماره حساب و بانک را اعلام کنند و هم نامه اعلام آمادگی بانک مقصد برای پذیرش بدهی موکلم - مبلغ 2میلیارد یورو - را تقدیم دادگاه کنند، عمل نکرده‌اند. وی ادامه داد: دادگاه در جلسه 26 دی ماه تاکید کرد که همه مطالب محرمانه است و طرفین حق انتشار آن را ندارند، ولی در کمال تعجب متاسفانه یکی از وکلای محترم شرکت نفت مطلب را رسانه‌ای و اسم بانک و کشور را مطرح کرد که برخلاف تاکیدات دادگاه بود و همین امر باعث شده که تبادلات مالی و پولی با مشکل روبرو شود. کوهپایه‌زاده بیان کرد: اولا چرا اطلاعات محرمانه دادگاه را منتشر می‌کنند؟ ما اگر واقعا قصد کمک به بیت‌المال و بازپرداخت بدهی را داریم این راهش نیست. دوستان زمانی که اطلاعات محرمانه را منتشر می‌کنند باید بدانند که به نقل و انتقال پول ضربه می‌زند و از سوی دیگر افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی در ادامه مدعی شد: به نظر می‌رسد انگیزه یا اراده‌ای وجود دارد تا زحمات قوه قضائیه و تلاش موکلم را به خصوص در این دو ماه ناکام باقی بگذارد.

از سوی دیگر باید توجه داشت سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رفع تحریم‌ها آیا تحولی در پرونده بابک زنجانی صورت گرفته است یا خیر گفت:‌ متهم تاکنون حرف زیاد زده، اما در عمل چیزی ثابت نشده است. آخرین موضوعی که در این پرونده مطرح شده متهم عنوان کرده شماره حسابی بدهید تا پول موردنظر را از دیگر کشورها به حساب واریز کنم. در همین راستا شرکت نفت نیز شماره حسابی را داده است، اما هنوز مبلغی واریز نشده است که کوهپایه‌زاده درباره صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری اخیر که گفته بود شرکت نفت شماره حسابی را به متهم نفتی داده، اما هنوز مبلغی واریز نشده است، گفت: آقای محسنی اژه‌ای همیشه بر مدار دقت و صحت و انصاف و قانون صحبت کرده‌اند. حرف ایشان درست است که شماره حساب داده‌اند اما این شماره حساب ناظر به شماره حساب گذشته است.

اما شاید آنچه دیروز یک نماینده مجلس بیان کرد به واقعیت نزدیک تر باشد. امیرعباس سلطانی گفت: بابک زنجانی شوخی‌ می‌کند که می‌خواهد اموال بیت‌المال را برگرداند. وی درباره ادعاهای جدید بابک زنجانی در دادگاه مبنی بر اینکه «به او فرصت یک ماه داده شود تا وجوه بیت‌المال را برگرداند»، اظهار کرد: تا زمانی که عواملی در داخل و خارج از وی حمایت می‌کنند همین وضع ادامه دارد و نمی‌توان انتظار معجزه در این پرونده داشت. این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: هنوز عواملی که در ارتباط با بابک‌ زنجانی بودند دستگیر نشده‌اند و تحت پیگیرد قانونی قرار نگرفته‌اند، پس نمی‌توان وعده‌های بابک زنجانی را پذیرفت و آنها را باور کرد. سلطانی خاطرنشان کرد: متأسفانه بابک زنجانی این قدرت را دارد که همه را سرکار بگذارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: