جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 تير 1393     
معوقات ۲۰بدهکارتعیین شد

تسنیم: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون بدهی ۲۰ بدهکار بزرگ کشور تعیین تکلیف شده و آنها متعهد شدند تا معوقاتشان را پرداخت کنند.

مصطفی افضلی فرد اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 موضوع وصول مطالبات بانکی از سوی برخی بدهکاران عمده را همچنان به‌جد پیگیری می‌کند و تلاش بر این است تا با تعیین تکلیف منابع بیت المال برگشته و جلوی سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه گرفته شود.

وی با اشاره به نشست‌های مستمر با مدیران بانکی و بدهکاران گفت: وصول این مطالبات هرچند زمان‌بر است اما همین که مشکلات پرداخت بدهی و راهکارهای منطقی در بازگرداندن این مطالبات در دستور کار و بررسی قرار گرفته و بدهکاران به بدهی خود اذغان کرده و مصمم به پرداخت هستند خود مطلوب و مثبت به نظر می‌رسد.

افضلی فرد با بیان اینکه بیش از 90 درصد بدهی به بانک‌ها در دست عده‌ای محدود قرار گرفته و گاه از آن سوء استفاده‌هایی شده است، افزود: تاکنون 1 هزار میلیارد ریال از این مطالبات برگشت خورده و مابقی که بیش از 5 هزار میلیارد ریال است از طریق این کمیسیون معوقات بانکی تعیین تکلیف شده و قرار است به‌تدریج باقی‌مانده این پرداختی‌ها انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: امیدواریم به‌شکل کامل حرکت‌ها و تلاش‌های جدی به‌سمتی باشد تا بدهکاران بانکی بدهی خود را پرداخت کنند تا از این بابت آسیب‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

وی در مورد اختلاس اخیر و پیموده شدن روند قانونی برای بازجویی ابعاد مختلف آن بیان کرد: هنوز در این زمینه متولیان امر پاسخی ارائه نکردند اما به‌محض بیان مطالب جدید از سوی متولیان امر در این زمینه اطلاع رسانی شفاف در دستور کار قرار می‌گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: