جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 تير 1393     
پروژه های عمرانی در دست ساخت شهرداری تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،پروژه های عمرانی شهر تهران همچنان فعال بوده و پیشرفت فیزیکی آنها نشان می دهد بیشتر طرح های فعال کنونی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید .

غیر از پروژه های فعال معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، چند طرح دیگر نیز در حال تجهیزکارگاه اولیه می باشند که آخرین وضعیت کل پروژه ها به شرح ذیل است :

پیش ورودی جنوبی حرم مطهر امام خمینی ( ره)

احداث ساختمان و تامین فضای مناسب جهت برگزاری مراسم در مناسبت های خاص خصوصاً در ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ، در 4 بلوک تعریف گردیده که در حال حاضر عملیات اجرایی آن به مراحل نهایی رسیده و طی یک ماه آتی آماده تحویل به آستان حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) خواهد بود .

تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام رضا (ع)

احداث 3 پل ، یک زیر گذر و یک دوربرگردان غرب به غرب در پروژه تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام رضا(ع) دیده شده که تکمیل آن کمک زیادی به ساماندهی ترافیک در بزرگراه های بسیج و دولت آباد خواهد کرد . پیشرفت فیزیکی پروژه 61 درصد است که با رفع معارضات ملکی و تاسیساتی موجود در بزرگراه امام رضا (ع) ، سرعت انجام عملیات اجرایی آن بیشتر خواهد شد .

بزرگراه دولت آباد

ساخت آزاد راه دولت آباد در 3 محدوده برنامه ریزی شده که قسمت نخست آن در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا کانال سرخه حصار تکمیل شده و آغاز عملیات اجرایی قسمت های دیگر منوط به رفع هر چه سریعتر معارضات موجود است . این پروژه به پیشرفت فیزیکی 52 درصد رسیده و قرار است بزودی فعالیت های مربوط به تکمیل بخش های باقی مانده از سر گرفته شود .

پل های تقاطع کاروانسرا سنگی یک

این پروژه نیز شامل پل های متعددی بوده و در تقاطع جاده مخصوص و جاده قدیم کرج با بزرگراه شهید حکیم قرار دارد . تکمیل تقاطع مذکور به همراه پل های تقاطع کاروانسرا سنگی 2 و ادامه بزرگراه شهید حکیم ( که بخشی از آن به صورت تونل اجرا می شود ) دروازه ورودی غرب پایتخت را سر و شکلی دیگر می بخشد . پیشرفت فیزیکی پروژه 91 درصد است .

پل های تقاطع کاروانسرا سنگی 2

همان طور که در بخش قبل عنوان شد ، پل های تقاطع کاروانسرا سنگی 2 در ادامه بزرگراه شهید حکیم احداث شده و هم افزایی آن با پروژه کاروانسرا سنگی یک ، کارایی هر دو طرح را تکمیل خواهد ساخت . پیشرفت فیزیکی پل های تقاطع کاروانسرا سنگی 2 که با معارض ملکی دست به گریبان بوده ، به مرز 85 درصد رسیده است

تقاطع های غیر همسطح جاده قدیم قم با محور خیابان های شهید بهشتی و امام حسین ( ع)

بعد از اتمام مراحل ساخت تقاطع غیر همسطح جاده قدیم قم با محور خیابان شهید بهشتی در کهریزک که شامل یک دستگاه پل و یک دور برگردان بود ، عملیات اجرایی پل تقاطع جاده قدیم قم با محور خیابان امام حسین (ع) هم به پایان رسید و حالا فقط یک زیر گذر در این محدوده باقی مانده است . پیشرفت پروژه مذکور 92 درصد برآورد می شود .

زیرگذر جوادیه

اتصال میدان بهداری به خیابان نوری به صورت زیرگذر و تخریب پل قدیم جوادیه به منظور توسعه حمل و نقل ریلی ، عنوان پروژه ای است که معارضات متعددی را پیش رو داشت . با این حال به لطف توافقات صورت گرفته با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، پیشرفت پروژه به مرز 55 درصد رسیده است .

تقاطع غیرهمسطح سه راه باقر شهر

احداث یک رمپ جهتی ، یک زیرگذر ، 2 دستگاه دوربرگردان به همراه ایجاد مسیر های دسترسی ، پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر را شامل می شود که عملیات اجرایی در ماه های اخیر آغاز شده و به پیشرفت فیزیکی 13 درصد رسیده است

تونل حکیم

تونل دو قلوی حکیم که در مجموع شامل 3 کیلومتر مسیر های رفت  و برگشت و دسترسی است ، به توسعه بزرگراه شهید حکیم کمک کرده و از آسیب رسیدن به پهنه فضای سبز پارک جنگلی چیتگر جلوگیری می کند . این پروژه 69 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از برنامه زمان بندی جلوتر است

زیرگذر بزرگراه های شهید باقری و شهید بابایی

احداث یک زیرگذر برای برقراری ارتباط بزرگراه شهید باقری شمال به غرب بزرگراه شهید بابایی به مرز پیشرفت 51 درصد رسیده است . این پروژه نیز معارضات تاسیساتی متعددی را پیش رو داشته اما عملیات اجرایی آن هیچگاه متوقف نشده است.

سایر پروژه های در دست آغاز

برخی پروژه های دیگر مانند تعریض پل ستارخان ، زیر گذر تقاطع بزرگراه های چمران – جلال آل احمد و تقاطع غیر همسطح نمایشگاه شهر آفتاب از جمله مواردی هستند که در حال تجهیز کارگاه اولیه می باشند و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: