جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 تير 1393     
تصویب قانون نظارت بر صدا و سیما

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی شامگاه جمعه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مسجد و حسینیه هیئت فاطمیون قم و در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل بررسی و تصویب قانون  صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی در مجلس بسیار فعال است و یکی از کارهای مهم این کمیسیون تصویب قانون صدا و سیماست که بررسی و تصویب آن در کمیسیون تخصصی به اتمام رسیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این لایحه باید به هیئت رئیسه ارائه شود و سپس در صحن علنی مطرح می شود و امیدواریم این کار تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به دیگر قانون مهمی که در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی است، تصریح کرد: دیگر قانون مهمی که کمیسیون فرهنگی در دست بررسی دارد، قانون امر به معروف و نهی از منکر است که با مشارکت کمیسیون قضائی مجلس در حال بررسی است و 12 بند مهم آن تاکنون به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: در این قانون, ستادی پیش بینی شده است تا متولی بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شود و شهادت شهید خلیلی نیز مزید بر علت شد تا این قانون سریع تر تصویب شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون امر به معروف و نهی از منکر متولی ندارد و در زمینه های مختلف از نظر قانونی دست قضات بسته است و از سوی دیگر گاهی آمر به معروف و ناهی از منکر خود حکم می‌گیرد که این کار صحیح نیست و این گونه مسائل در جلسه هفته جاری کمیسون فرهنگی و قضائی مطرح و حل می شود و تکالیف دولت و وزارتخانه ها نیز در این قانون مشخص شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه هسته ای ما پشتیبان تیم مذاکره کننده هستیم و این تیم باید سعی کند تا عزت ملی ما را در مذاکره حفظ کند و یکی از ابزارهایی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته اند، ابزار علمی است که نباید به هیچ وجه آن را از دست بدهیم و دیگری عزت ملی است که باید در این مذاکرات و همیشه حفظ شود.
منبع: تسنیم



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: