جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 تير 1393     
جریمه اسراف آب درکالیفرنیا

ایسنا: مسئولین اداره آب در «کالیفرنیا» روز گذشته (سه‌شنبه) قانون دریافت جریمه را از کسانی که در مصرف آب اسراف می‌کنند، تصویب کرد.
اداره آب کالیفرنیا پس از اینکه مشاهده کرد با وجود هشدارها نسبت به وضعیت بحرانی آب، مردم همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند و بلکه حجم آب مصرفی آنها نیز افزایش یافته، اعلام کرد افرادی را که اقدام به شستشوی خودرو، آب دادن به چمن‌ها یا شستن معابر و پیاده‌روها می‌کنند،‌ جریمه خواهد کرد. این نخستین اقدام جدی در زمینه حفظ منابع آبی در کالیفرنیا است تا بدین ترتیب ساکنان این ایالت را وادار کند تا مسئله بحران آب را که برای سه سال مداوم این ایالت را تهدید می‌کند و به بدترین وضعیت خود طی چند دهه اخیر رسیده، جدی بگیرند.
با این حال «جری براون»، فرماندار ایالت کالیفرنیا مردم را ملزم به کاهش داوطلبانه 20 درصدی مصرف آب کرده است. آمارهای منتشر شده در ماه گذشته نشان می‌دهد در این ایالت امسال مصرف آب تنها 5 درصد کاهش یافته اما شورای کنترل منابع آب ایالت کالیفرنیا روز گذشته اعلام کرد بررسی‌های ماهانه از مصرف آب نشان می‌دهد که میزان مصرف آب در ماه مه سال جاری (2014) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.
بر همین اساس این شورا هفته گذشته از ممنوعیت آب دادن به باغچه‌ها و چمن‌ها،‌ شستن خودرو یا پیاده‌روها و همینطور استفاده از آبنماها خبر داده و اعلام کرد که متخلفان روزانه بیش از 500 دلار جریمه خواهند شد.
به گزارش دیترویت فری پرس، این شورا از روز گذشته آیین‌نامه فوق را اجرایی می‌کند ضمن اینکه پلیس نیز صلاحیت جریمه اسراف کاران را خواهد داشت.
«فلیشیا مارکوس»، رئیس شورای کنترل منابع آب ایالت کالیفرنیا می‌گوید: همه مردم کالیفرنیا واقعا نمی‌دانند که این خشکسالی تا چه حد بد است و مردم بسیاری در سراسر این ایالت در معرض خطر کمبود آب خواهند بود.
اداره آب ایالت کالیفرنیا اعلام کرد: 80 درصد این ایالت با وضعیت به شدت بحرانی خشکسالی روبرو است ضمن اینکه منابع آبی محدود هستند. این خشکسالی که طی دهه‌های اخیر در نوع خود بدترین خشکسالی محسوب می‌شود ممکن است تا سال آینده نیز ادامه یابد. مسئولان اداره آب نسبت به تعمیر لوله‌های آب مشترکین اقدام می‌کنند چرا که این لوله‌ها به دلیل نشت آب سبب اتلاف 10 درصدی آب مصرفی می‌شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: