جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 تير 1393     
نمایشگاه های حیا و عفاف در ایستگاه های مترو پایتخت

به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،با هدف نهادینه کردن فرهنگ حياء و عفاف، سلسله نمایشگاهای متنوعی را در ایستگاه‏های مترو در قالب‏های هنری و تبلیغی در معرض دید شهروندان قرار می‏دهد.

مرتضي جعفرپور معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه حياء و عفاف در جامعه افزود: اسلام به عنوان كامل‏ترین دین الهی، جز سعادت انسان‏ها هدف دیگری ندارد و سعادت جز در پیروی از دستورات الهی حاصل نمی‏شود.

وي تصريح كرد: زن ومرد مسلمان با حفظ حجاب و پوشش مناسب راه تعالی و تكامل را بسیار سریع طی خواهند نمود و با رعایت سایر دستورات پروردگار به بالاترین مقامات الهی خواهند رسید.

جعفر پور گفت:پوشش و حجاب یك دیدگاه و نظریه نمادین و سمبلیك نیست كه فقط در مقام نظر و تئوری مطرح شود، بلكه یك برنامه و دستورعملی و سازنده است و فلسفه حجاب از مسائل مهمی است كه آگاهی از آن می‏تواند یكی از پایه‏های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد و به آن عمق و معنا بخشد.

حجت الاسلام جعفرپور در ادامه با اشاره به اینکه در سال‏های اخیر بي حجابی و بد حجابی منجر به ايجاد معضل اجتماعي در جامعه گردیده افزود: مسئله بد حجابي از پديده‏ هاي جديد اجتماعي نيست بلکه از دير باز اين عنصر ضد اخلاقي در جامعه وجود داشته است.

وي گفت: در سال‏هاي اخير به موازات تحولات اجتماعي و سرازير شدن انواع محصولات فرهنگي بيگانه، و حجم وسیع تهاجم و شبیخون فرهنگی، بدحجابي ابعاد تازه‏اي به خود گرفته است.

وي ادامه داد: متولیان فرهنگی می‏بایست با بهره‏مندی از تمام ظرفیت‏ها و با روش‏هایی از جمله تقویت ایمان و اعتقاد دینی، احیاء فرهنگ اصیل اسلامی، شناساندن و معرفی الگوهای والا در زمینه حجاب،  گنجاندن مطالب مهم در زمینه حجاب و پوشش و آموزش‏های لازم در كتب درسی، و استفاده از ابزارهای فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما و مطبوعات، گام‏های موثری را در جهت رفع این معضل اجتماعی بردارند.

وی با تاکید بر این که در کنار اقدامات بازدارنده، نباید از برنامه‏ ریزی‏های کلان فرهنگی در امر برخورد با پدیده شوم بدحجابی چشم پوشید، گفت: در حقیقت مقابله با بدحجابی برای تاثیرگذاری لازم، باید به یک مطالبه همه جانبه و خواست عمومی تبدیل شود. و می‏بایست با بررسی و تحقیق دقیق، علت شیوع بدحجابی در جامعه مورد بررسی قرار گیرد و راه کارهای مناسب در این خصوص ارائه شود تا شاهد گسترش این مسأله در جامعه نباشیم.

گفتني است: مجموعه نمایشگاهی حياء و عفاف در ایستگاه‏های تجریش، ارم سبز، راه آهن، توحید، فردوسی، تهرانپارس، آزادی و مولوی پذیرای مسافران گرامی بوده و لحظاتی هر چند کوتاه آنها را به میهمانی طرح و رنگ این آثار دعوت می‏نماید




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: