جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
دلایل خاموشی‌ها درکشور

مهر: هوشنگ فلاحتیان در تشریح آخرین وضعتی تامین برق تابستانی مردم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا 23 تیر ماه، مصرف انرژی درمقایسه با دوره مشابه پارسال بیش از هشت درصد رشد داشته و این افزایش مصرف نیز به‌طور یکنواخت اتفاق نیفتاده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در برخی مناطق شاهد رشد مصرف بالای 20 درصد هستیم، تصریح کرد: اما به‌طور میانگین در کل کشور مصرف برق بیش از هشت درصد رشد داشته است و در دو روز گذشته پیک مصرف برق از پیک مصرف سال گذشته که بیش از 46 هزار و 300 مگاوات بوده، عبور کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون موفق شده‌ایم با تلاش‌های شبانه‌روزی، به‌نحو قابل‌قبولی به تامین برق مشترکین اقدام کنیم، اظهار داشت: به‌جز خاموشی‎های جست و گریخته که به‌دلیل مشکلات فنی در شبکه بوده، در سایر موارد برق موردنیاز مشترکان تامین شده است و نیروگاه‌ها تاکنون پاسخ شبکه را داده‌اند.
فلاحتیان ضمن هشدار نسبت به احتمال افزایش دمای هوا در روزهای آینده، بیان کرد: انتظار از مردم این است که در روزهای آینده نسبت به صرفه‌جویی اقدام کنند و اگر دست‌کم 10 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، ما این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مشکلی در تامین پایدار برق ایجاد نشود.
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بازده نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخار به‌طور طبیعی با افزایش دمای محیط کاهش می‌یابد، بیان کرد: بخش قابل‌توجهی از تولید برق کشور ازطریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی انجام می‌گیرد که همراه با افزایش دما، میزان قابلیت تولید کاهش می‌یابد.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باید با کاهش مصرف در سمت تقاضا، بتوان کاهش تولید ناشی از افزایش دمای هوا در نیروگاه‌ها را نیز جبران کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: