جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 تير 1393     
اتوبوس هوشمند در شهر ملبورن استرالیا

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،یک شبکه از خطوط اتوبوس هوشمند در ملبورن افتتاح شد.این خط اتوبوس هوشمند شامل 3 مسیر گردشی و 4 مسیر اتوبوس تندرو است که از Manningham به شهر می رود.

این خط هوشمند جهت تکمیل سازی خطوط ریلی شهر ملبورن ساخته شد که با ایستگاه های مترو،خطوط تراموا،مدارس ،دانشگاه ها ،بیمارستان ها و مراکز خرید شهر ارتباط دارد.

سرویس هایی که در طول شریان های جاده ای بزرگ حرکت می کنند ،مدت سفر کوتاه تری خواهند داشت و مسافت مستقیم تری برای مسافران فراهم می شود.سرویس های اتوبوس هوشمند معمولا در ساعات بیشتری از شبانه روز به مردم سرویس می دهند.

در روزهای هفته

از ساعت 6:30 صبح تا 9 شب هر 15 دقیقه یک بار

از ساعت 5 صبح تا 6:30 صبح به طور میانگین هر 30 دقیقه یک بار

از ساعت 9 شب تا نیمه شب به طور میانگین هر 30 دقیقه یک بار

آخر هفته ها و تعطیلات رسمی

بین 6 صبح تا نیمه شب به طور میانگین هر 30 دقیقه یک بار در روز های شنبه و تعطیلات رسمی

بین 7 صبح تا 9 شب به طور میانگین هر 30 دقیقه یک بار در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی

اتوبوس هوشمند اعتمادسازی را افزایش می دهد و تنها راهی است که اتوبوس ها می توانند از ترافیک رهایی پیدا کنند.ایستگاههای اتوبوس مکان هایی هستند که بیشترین تاخیر را در حرکت اتوبوس ایجاد می کنند و اتوبوس های هوشمند این قابلیت را دارند که در چراغ های ترافیکی اولویت داشته باشند.

تکنولوژی جدید به اتوبوس هوشمند این امکان را می دهد که با حداکثر ظرفیت خود در مسیر حرکت کنندو این قابلیت را دارد تا اطلاعات صحیحی از زمان سفر را در ایستگاههای پر رفت و آمد در اختیار مسافران قرار دهد.

ایستگاههای تعویض خطوط اتوبوس و مترو همچنین ساعت رسیدن اتوبوس و مترو به ایستگاه مورد نظر اعلام می کنند و بدین طریق سفر کردن آسان تر می شود.

ایستگاه های اتوبوس هوشمند ایمن تر هستند و مشاهده آن ها در خیابان ساده تر است چرا که آن ها تحت نظر DDA طراحی شده اند.

ایستگاه های اتوبوس هوشمند همچنین به راهنماهایی برای نابینایان در سطح زمین مجهز است و همینطور هم از رنگ های واضح و متضاد برای افراد با مشکلات بینایی استفاده می کنند.ایستگاه های اتوبوس هوشمند نقشه های محلی و جداول ساعات توقف را ارائه می دهند.

از اتوبوس هایی با ارتفاع کم در این خطوط استفاده می شود،چرا که بدینوسیله اتوبوس می تواند با ایستگاه در یک سطح باشد و برای سوار کردن مسافران پله حذف شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: