جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 تير 1393     
درخواست عربستان از زائران

تسنیم: رییس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی در سایه پروژه‌های توسعه مسجد الحرام خواستار عدم عزیمت مجدد زائرانی که پیشتر حج و عمره را به جای آورده‌اند به عربستان شد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع،‌ "عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس"، رییس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی در سایه پروژه‌های توسعه مسجد الحرام خواستار عدم عزیمت مجدد زائرانی که پیشتر حج و عمره را به جای آورده‌اند به عربستان شد، تا افرادی که موفق به ادای مناسک حج و عمره نشده‌اند بتوانند آن را به جای آورند.

وی همچنین از مسلمانان خواسته است تا تعداد افراد اعزام شده برای بجای آوردن مناسک حج و عمره را در سایه پروژه‌های توسعه مسجدالحرام و برای حفظ سلامتی و جان آنان و همچنین سهولت، امنیت و آرامش این افراد، کم کنند.

السدیس اعلام کرد که مسجد الحرام پیشتر گنجایس 48 هزار طواف کننده در ساعت را داشته است اما هم اکنون و به دلیل پروژه توسعه گنجایش آن به 22 هزار طواف کننده در ساعت کاهش یافته است و پس از اتمام پروژه توسعه ظرفیت مسجد الحرام به 105 هزار طواف کننده در ساعت افزایش خواهد یافت.

تصاویری که اخیراً از روند ساخت و ساز‌های مسجد الحرام در رسانه‌ها منتشر شده نگرانی کارشناسان آثار تاریخی را به‌همراه داشته است. این تصاویر همزمان با سفر ولیعهد انگلیس به عربستان منتشر شدند.

روزنامه ایندیپندنت چندی پیش با انتشار گزارشی از روند تخریب آخرین آثار تاریخی در مکه، مدعی شده بود که سفر چارلز ولیعهد انگلیس که به دفاع از حفظ آثار میراث معماری شهرت دارد، در همین رابطه صورت گرفته است.

بسیاری از ستون‌های دوره عباسی و عثمانی در مسجد الحرام، با نام اصحاب پیامبر(ص) نامگذاری و آیات قرآن و احادیث روی آنها حک شده تخریب شده‌اند.

یکی از ستون‌هایی که گفته می‌شود به‌طور کامل منهدم شده است، بیانگر تاریخ معراج پیامبر اسلام(ص) بوده است.

مسئولان سعودی اعلام کرده‌اند که تخریب ستون‌ها و رواق‌های مذکور در چارچوب طرح توسعه مسجد الحرام، با هدف گنجایش شمار بیشتری از حجاج انجام می‌گیرد.

ش




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: