جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 تير 1393     
رصد آنلاین اتوبوس ها باعث کاهش زمان سفر های شهری می شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: مدیریت آنلاین 6500 دستگاه اتوبوس در پایتخت یکی از کارهای بزرگی است که شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران توانست آن را اجرایی کند.

پیمان سنندجی با بیان این خبر افزود: سازمان اتوبوسرانی شهر تهران توانست بعداز شهر بروکسل بلژیک از این سیستم برای رصد تمامی ناوگان اتوبوسرانی خود استفاده کند با این تفاوت که شهر بروکسل تنها برای بررسی عملکرد 600 دستگاه اتوبوس خود از این برنامه استفاده کند اما شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران برای رصد 6500 دستگاه اتوبوس خود که یکی از بزرگترین ناوگان اتوبوسرانی جهان را دارد؛ استفاده کند.

به گفته وی برای انجام مطالعات و بررسی های دقیق این نرم افزار 4 سال  زمان صرف شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره نحوی کار نرم افزار رصد آنلاین توضیح داد: این سیستم به خوبی نشان می دهد که در هر یک از 300 ایستگاه اتوبوس شهر تهران چه اتوبوسی در حال فعالیت است. به عبارت دیگر این سیستم این امکان را برای مدیران سازمان اتوبوسرانی به وجودآورده است تا امکان دسترسی به جزئی ترین اطلاعات اتوبوس ها را داشته باشند تا در صورت تخلف بتوانند مشکلات را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: سیستم رصد ناوگان اتوبوسرانی به خوبی نشان می دهد که اتوبوس ها در کدام ایستگاه ها تجمع دارند تا مدیران خطوط علت توقف بیشتر از برنامه زمان بندی رادر ایستگاه ها بررسی کنند. همچنین این سیستم امکان بررسی سرعت اتوبوس ها در زمان خدمات رسانی را به صورت دقیق نشان می دهد تا اگر اتوبوسی افزایش سرعت داشت به صورت دقیق مشخص شود.

به گفته سنندجی حتی اتوبوس هایی که از برنامه زمان بندی ناوگان نیز عقب مانده اند نیز به رنگ آبی در این نرم افزار نشان داده می  شود.

مدیرعامل شرکت واحد با اشاره به یکی از تاثیرات این نرم افزار در مدیریت خطوط بیان کرد: بعد از استفاده این نرم افزار در خط یک علت توقف بیش از اندازه اتوبوس ها نیاز به اصلاح هندسی برخی از تقاطع ها گزارش  شد. جالب است بدانید که بعد از اصلاح هندسی یکی از تقاطع های واقع در مسیر خط یک اتوبوس های تندرو 7 دقیقه به سرعت ناوگان این خط افزوده شد.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های بارز سیستم نظارت آنلاین ناوگان اتوبوسرانی سرعت در تصمیم گیری مدیران خطوط و در مراتب بالاتر مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی شهر تهران است. در این نرم افزار حرکت اتوبوس ها ایستگاه به ایستگاه نشان داده می شود.  ارائه گزارش گرافیکی از عملکرد ناوگان فیزیکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار است.  البته این قابلیت در فاز دوم این برنامه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در این گزارش گرافیکی و تحلیلی نشان داده می شود که کدام اتوبوس بیشتر از 5 بار سرعت غیر مجاز در خط داشته است و این مشکل در قالب گزارش به مدیران مربوطه ارائه می شود.

سنندجی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با استفاده از این سیستم تمامی مدیران خط به صورت آنلاین ناوگان تحت پوشش خود را در خط رصد می کنند، ادامه داد: همچنین در هر کدام از پایانه های اتوبوسرانی ایستگاه مانیتورینگ خطوط وجود دارد و در نهایت نیز مرکز کنترل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نیز تمامی خطوط و 6500 دستگاه اتوبوس را رصد می کنند و به همین دلیل دیگر رانندگان نمی توانند در ارائه خدمات به شهروندان کوتاهی کرده و یا مرتکب تخلف مانند سرعت غیر مجاز شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: