جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 تير 1393     
منطقه 12 شهرداری با آسیب های اجتماعی زیادی روبرو است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران گفت: در راستای اجرای طرح تحول سطح زندگی در منطقه 12، 9پروژه ترافیکی در این منطقه تعریف شده که در صورت تصویب در ستاد ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 قابلیت اجرا خواهند یافت .

سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه نشست بررسی طرح تحول منطقه12 گفت: به دستور شهردار تهران ارتقا سطح کیفی زندگی در منطقه 12 در دستور کار قرار گرفته به همین منظور بررسی وضعیت ترافیکی منطقه نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال بررسی است.

معاون شهردار تهران افزود: وضعیت ترافیکی منطقه 12 بسیار نابهنجار بوده به طوریکه بسیاری از ساکنین منطقه به لحاظ وضعیت نامناسب کیفیت زندگی، طی سال های متمادی از منطقه 12 کوچ کرده اند .

به گفته تشکری هاشمی وضعیت منطقه 12 آسیب های اجتماعی بسیار زیادی دارد و در عین حال نوع کاربری ها شهر و منطقه را از حیات دور کرده است.

به گفته معاون شهردار تهران تردد حجم انبوهی از موتورسیکلت و چرخ دستی بدون هیچ ضوابط قانونی و حجم انبوه خودروها در منطقه، علاوه بر مشکلات زیست محیطی، کاهش تردد و بی انضباطی ترافیکی، شرایط را برای کسبه و ساکنین سخت کرده است. لذا راهکارهای ارتقا سطح کیفی زندگی در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته چندین طرح از جمله ساماندهی و تعریض معابر و پیاده راهها بررسی شده است.

معاون شهردار تهران همچنین گفت: 9 پروژه عملیاتی در حوزه ترافیک منطقه 12 تعریف شده که 5 پروژه آن اجرایی و 4 پروژه دیگر مطالعاتی است .

تشکری هاشمی افزود: احداث پیاده راه لاله زار، تعریض پیاده راه خیابان امام خمینی ، اجرای مسیر دوچرخه سواری در خیابان امام خمینی ، جایگزینی موتور سیکلت برقی در سطح منطقه ، توسعه سیستم هوشمند حمل و نقل در سطح منطقه ، مطالعات امکان سنجی تسهیل ورود و خروج مسافرین از ایستگاه های مترو، مطالعات امکان سنجی احداث اتوبوس برقی lrt ، مطالعات بازنگری تردد سیستم های حمل و نقل عمومی با رویکرد اجتماعی ، مطالعه بهسازی مسیرهای تردد عابرپیاده در سطح منطقه 12 از جمله پروژه های مطالعه شده و پیشنهادی معاونت ترافیک است .

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقه 12 ظرفیت مناسبی برای توسعه معابر دوچرخه سواری داراست، گفت: توسعه هوشمند دوچرخه سواری در منطقه 12 یکی از اولویت های در دستور کار است. به طوریکه 5 مسیر توسعه خطوط دوچرخه سواری تعیین شده که اولویت نخست احداث و توسعه مسیر ویژه دوچرخه سواری در منطقه 12 تعیین شده است .

به گفته معاون شهردار تهران احداث رک هوشمند ، ایستگاه های دوچرخه سواری که به وسیله کارت های هوشمند قابلیت استفاده دارند در منطقه 12 مطالعه و تعریف شده که افراد با استفاده از استیشن های هوشمند و کارت های هوشمند بدون محدودیت زمانی می توانند از دوچرخه استفاده کنند .

تشکری هاشمی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته حد فاصل میدان حسن اباد-میدان امام خمینی قابلیت احداث مسیر دوچرخه سواری را داشته و در عین حال استفاده از کالسکه دوچرخه (ریکشاه ) در این منطقه مطالعه و بررسی شده به طوری که در 2 مسیر پیاده راه منطقه 12 استفاده از ریکشاه را داشته باشیم .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: پیشنهادات مطالعه شده در قالب پیشنهاد به ستاد ارتقا کیفیت زندگی در منطقه 12 ارایه می شود که در صورت تصویب در ستاد قابلیت اجرا خواهند یافت ..  .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: