جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 تير 1393     
استفاده از دوچرخه،راهکاری برای بهبود آلودگی و ترافیک شهری

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،تشکری هاشمی با بیان اینکه توسعه دوچرخه سواری در پایتخت با جدیت دنبال می شود، گفت: طی سال جاری تعداد دوچرخه های پایتخت به 12 هزار و 600 دستگاه خواهد رسید .

معاون شهردار تهران از ورود 5 هزار دستگاه دوچرخه به سیستم حمل و نقل پایتخت خبرداد و بیان کرد: اکنون مزایده خرید 5هزار دستگاه دوچرخه برگزار شده و در عین حال به منظور خرید 10هزار دستگاه دوچرخه دیگر نیز فراخوان داده شده است .

وی تصریح کرد: اکنون در شهر تهران 7هزار و 600 دستگاه دوچرخه و 198 خانه دوچرخه وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه دوچرخه سواری به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است .

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه وضعیت آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران به گونه ایست که استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقلی پاک ضرورت است، گفت: در گذر زمان در تهران و البته بسیاری از شهرهای کشور استفاده از دوچرخه به فراموشی سپرده شد. این در حالیست که با توجه به نیاز شهر، مدیریت شهری تهران تلاش کرده دوچرخه سواری را دوباره به شهر بازگرداند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: اکنون بیش از 222کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر تهران وجود دارد که طی سال جاری به 280 کیلومتر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 500 استیشن رک هوشمند دوچرخه سواری در دست احداث است، گفت: بالغ بر 5 میلیارد تومان اعتبار توسعه دوچرخه سواری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است. در عین حال 15 میلیارد تومان نیز اعتبار تخصیص یافته به مناطق 22 گلانه شهر تهران است که جمعا می توان گفت 20 میلیارد تومان اعتبار توسعه دوچرخه سواری در سال جاریست .

به گفته تشکری هاشمی 5 میلیارد اختصاص یافته به معاونت حمل و نقل و ترافیک در بهره برداری از خانه های دو چرخه استفاده می شود و 15میلیارد تومان اختصاص یافته به مناطق نیز در قالب توسعه دوچرخه سواری و خرید دوچرخه هزینه خواهد شد .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: اکنون 5مسیر توسعه دوچرخه سواری در دست احداث است که خیابان امام خمینی (ره)، خیابان نواب تا امام حسین(ع) ، دولت از سه راه پاسداران تا شریعتی و اندرزگو تا اقدسیه مسیرهای تعیین شده دهستند که این مسیرها در آنجا ایجاد می شود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی در منطقه 12 یکی از اولویت های سال جاری است، گفت: اجرای مسیر دوچرخه سواری در منطقه 12 اولویت نخست بوده که در قالب 2 فاز دوچرخه همگانی و دوچرخه گردشگری به اجرا گذاشته خواهد شد .

وی افزود: در مسیر گردشگری منطقه بازار استفاده از کالسکه دوچرخه در دستور کار قرار دارد که اکنون در مرحله مطالعه نمونه کاسکه ها هستیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: دوچرخه یکی از مدهای حمل و نقل عمومی است که با استفاده از این سیستم حمل و نقلی و به تبع آن کاهش تردد با وسایل نقلیه شخصی کاهش آلودگی هوا و ترافیک را در شهر تهران به دنبال دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ما به شهروندان پیشنهاد می کنیم برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند، ادامه داد: گاهی تصور می شود وقتی می گوییم از دوچرخه استفاده کنید منظورمان این است که شهروندان از منزل تا محل کارشان که ممکن است چندین کیلومتر باشد از دوچرخه استفاده کند، اما می دانیم با توجه به شیب ها، ترافیک تهران و وجود شبکه بزرگراهی و ... برای همه مناطق استفاده از دوچرخه امکان پذیر نیست اما شهروندان می توانند در طی روز وقتی را برای دوچرخه سواری اختصاص دهند و یا در مسیرهای کوتاه از این وسیله نقلیه بهره مند شوند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: