جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 تير 1393     
راه اندازی بازارچه های خیریه و کار آفرینی در فصل نیایش

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر کار آفرینی و توانمند سازی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه های حوزه معاونت اجتماعی شهرداری در ماه رمضان ، گفت:  با توجه به اقداماتی که  شهرداری تهران در حوزه معاونت اجتماعی در ماه مبارک رمضان در دست انجام دارد، در سطح مناطق 22 گانه و عموما در بوستان ها و فضا های باز شهری، شاهد راه اندازی  بازارچه هایی در زمینه خیریه و کار آفرینی بوده ایم.

حجت پور در ادامه گفتگو با  خبر نگار شهرداری نیوز گفت: در این  بازارچه ها کار آفرینان نمونه و خیر با برپایی غرفه هایی که در آن توانمندیهای خود را به نمایش عموم می گذارند، زمینه های ایجاد کار و اشتغال را برای اقشارکم توان و آسیب پذیر تعریف کرده و با عرضه محصولات تولیدی خود با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت  در بوستان های شهر،    فضایی آکنده از شور و هیجان را ایجاد می کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

وی  افزود: بخش کار آفرینی و توانمند سازی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در راستای توانمند سازی  کارآفرینان و تشویق خیرین، اقدام به برگزاری تورهایی برای بازدید از مراکز امدادی و توان بخشی و دیدار با افراد آسیب  دیده اجتماعی و معلولان کرده است. 

حجت پور در در خصوص اهداف بخش توانمندسازی و کار آفرینی به خبرنگار شهرداری نیوز گفت: سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با ایجاد زمینه هایی برای تعامل میان کارآفرینان خیر با بخش هایی از جامعه که دچار آسیب یا ناتوانی هستند، در نظر دارد تا فرهنگ مهر ورزی را گسترش داده و با ایجاد فرصتهایی که برای اقشاری که دچار آسیب های اجتماعی هستند یا در معرض آن قرار دارند، آنها را به روند زندگی عادی و اجتماعی و مرز خود کفایی باز گرداند.

وی افزود: مراکز خیریه که در این تورها مورد بازدید قرار می گیرد، انجمن خیریه عمل، باور و رعد هستند .  ضمن اینکه خیرین و کار آفرینان ما قرار است از یکی از سامان سرا ها که برای افراد بی خانمان و کارتن خواب فراهم آمده نیز بازدید کنند.

وی در خاتمه گفت: شاهد این مدعا یکی از افرادی است که در گذشته کارتن خواب بوده و در حال حاضر کارخانه ای تاسیس کرده که در آن  افراد آسیب دیده که در گذشته به مواد مخدر اعتیاد داشته اند را به کار گرفته است.

حجت پور در خاتمه گفت: از نمونه کارها و تولیدات  عرضه شده توسط کار آفرینان در این غرفه ها ؛ صنایع دستی و چرمی ، کسب و کار خانگی مانند شیرینی پزی ، گل سازی ، خاتم کاری و منبت کاری و ... است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: