جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 تير 1393     
فاز ابتدایی پروژه باغ موزه دفاع مقدس سمنان رو به پایان است

به گزارش گروه کلان شهر های شهرداری نیوز،فرماندار سمنان گفت:پروژه پارک موزه دفاع مقدس سمنان در سه فاز اجرایی طراحی شده و فاز اول این پروژه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته دارد.

حسن سعدالدین فرماندار شهرستان سمنان در دیدار با مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان، این ادارات ار مجموعه‌هایی ارزشمند برای شناسایی و ترویج فرهنگ مقاومت و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: این مجموعه نشان دهنده دوران پر افتخار هشت سال حماسه و اقتدار مردم استان سمنان خواهد بود و می‌تواند با بهره‌گیری از آموزه‌های و ارزش‌های بومی معماری سنتی و مفاهیم و الهامات در آینده نزدیک آن را به تصویر بکشاند.

وی ادامه داد: انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بصورت بصری و هنری در این مجموعه فرهنگی به نسل جوان و نوجوان که بدلیل فاصله سنی،زمانی توفیق درک معنویات و دست آوردهای هشت سال دفاع مقدس را نداشته اند بخشی از اهداف ساخت این مجموعه است.

همچنین پهلوان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت این پروژه گفت: تاکنون زیر ساخت‌های اولیه کار برای احداث پارک موزه انجام شده است.ویژگی مهم موزه بیان ماهیت تهاجم و دفاع در ابعاد تاریخی ،فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی,نظامی و انسانی برای بازدید کنندگان است.

پهلوان با اشاره به فاز اول ساخت و ساز و عملیات عمرانی این پروژه بیان کرد: این سایت فرهنگی پس از بهره‌برداری شامل فضایی هنری جهت نصب المان‌هایی از دوران دفاع مقدس،تالارهای روایت رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی، سالن نمایش دستاوردهای علمی،فرهنگی و...، تالار فرماندهان برای نشان دادن تصویر تمام فرماندهان شهید و زنده 8 سال دفاع مقدس، تالار یادبود برای ادای احترام به ایثارگران جنگ تحمیلی ، اسامی تمام شهدای جنگ تحمیلی و... است.

وی افزود: پارک موزه و مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان سمنان در فضایی به وسعت 12 هکتار در حاشیه شرقی شهر سمنان در مجاورت کمربندی تهران-مشهد و مصلی شهر سمنان قرار دارد و زیرمجموعه هایی همچون المان و یادمان 3000 شهید استان، سردر،صحن تاریخ،میدان شروع جنگ تحمیلی،ساختمان مرکز موزه ،شهر نمادین،عرصه نبرد و دفاع دریایی، مسجد،رستوران،پارکینگ،نمایشگاه فصلی،پارک خانواده و فضای سبز و سوئیت های اقامتی خواهد بود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: