جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 تير 1393     
مدیریت شهری تهران در دنیا به عنوان یک مدیریت قدرتمند شناخته می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،یکی از مهمترین مسائلی که کلانشهرها در رسیدن به توسعه پایدار در مدیریت شهری به آن نیاز دارند، این است که باید بر محور علم و دانش بنیان حرکت کنند که این را درتهران شاهدیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان این مطلب گفت: برای اینکه اهمیت شهرها را بیشتر بدانیم باید به این مساله توجه کنیم که بخش قابل توجهی از جمعیت دنیا در شهرها و کلانشهرها زندگی می کنند که همین مساله باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی خواهد شد.

سیدمحمد مجابی با بیان اینکه نگاه توسعه پایدار در شهرها و کلانشهرها اهمیت زیادی دارد،اظهارکرد: برنامه ریزان شهری باید به این مساله توجه داشته باشند که لازم است در یک فضای محدود با جمعیت زیاد نه تنها زندگی شهری را ارتقاء دهند بلکه باید توسعه پایدار را نیز در این مراکز جمعیتی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا محیط زیست حرف اول را در ارتقاء کیفیت زندگی می زند، ادامه داد: در سال های اخیر مدیریت شهری تهران در دنیا به عنوان یک مدیریت قدرتمند در تمامی عرصه ها شناخته می شود چرا که توانسته به شکل مشارکت محلی به اداره کلانشهر بزرگی مانند تهران بپردازد.

مجابی یادآور شد: یکی از مهمترین مسائلی که کلانشهرها در رسیدن به توسعه پایدار در اداره شهرهای خود باید بدان توجخ کنند، این است که باید بر محور علم و دانش بنیان بودن حرکت کنند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه پیچیدگی های مدیریت شهری امکان کوشش و خطا کردن را از مدیران شهری می گیرد، بیان کرد: به عبارت دیگر شهروندانی که در شهرها زندگی می کنند به توانمندی های مدیریت شهری دل بسته اند تا بتوانند با تکیه بر دانش این مدیران به آرامش و برخورداری از یک محیط زیست مطلوب دست یابند برای اینکه این نیازهای شهروندان برآورده شود مدیران شهری باید دانش بنیان باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری قبل از اجرای هر گونه برنامه ریزی باید مشکلات و راه های رفع آن را در تهران ریشه یابی کنند، گفت: یک مدیر شهری که دانش بنیان برنامه ریزی می کند باید بداند که مشکلات حوزه فعالیتش چیست و در برنامه ریزی های کلان باید شرایط و ویژگی های آینده را در شرایط کنونی ترسیم کند و به اقتضای نیاز جامعه در حال و آینده تصمیم گیری کند.

سید محمد مجابی در ادامه با بیان اینکه آنچه در اولین نمایشگاه فناوری های نوین مدیریت شهری چشمگیر بود، توجه ویژه شرکت های دانش بنیان به مسائل محیط زیست در کنار سایر فعالیت های حوزه خدمات شهری بود، افزود: به عبارت دیگر نخبگان جوان توانسته بودند به مسائل جدیدی در حوز محیط زیست توجه کرده و تکنولوژی های مرتبط با این نگاه نوین را تولید کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از مشکلات زیست محیطی کشور مصرف بیش از اندازه انرژی است، گفت: متاسفانه ایران یکی از کشورهای مصرف کننده بالای انرژی در جهان است. در حالی که می توان با تولید فناوری های نوین در این حوزه فرهنگ سازی این میزان مصرف انرژی را در شهر تهران و سپس در کشور به حداقل رساند. این فرهنگ سازی زمانی اتفاق می افتد که بتوان از فناوری های نوین در جهت اجرای برنامه های زیست محیطی کلانشهرها استفاده کرد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: