جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 دی 1392     
جداسازی پلیس 110 از کلانتری‌ها

ایسنا: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش سراسری معاونین عملیات ناجا در جمع خبرنگاران با اعلام خبر جداسازی پلیس 110 از کلانتری‌ها تا پایان امسال به ایسنا، گفت: پلیس 110 یک سامانه نرم‌افزاری بود که مردم پس از تماس و اعلام درخواست خود، اپراتور مسئله را به اولین واحد کلانتری یا گشت اعلام می‌کرد اما فشار کاری کلانتری‌ها سبب شده بود که مطالبات مردم یا بی‌پاسخ بماند و یا با تاخیر زیاد رسیدگی شود که بر همین اساس چندی پیش طرح جداسازی 110 از کلانتری‌ها به صورت آزمایشی در تهران انجام شد و خوشبختانه مشکل دیر رسیدن ماموران حل شد.

وی با بیان اینکه پلیس برای کاهش زمان حضور ماموران در محل و افزایش کیفیت کار، اقدام به جداسازی 110 از کلانتری‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تا پایان امسال تمامی استان‌هایی که پلیس 110 آنها از واحد کلانتری جدا نشده است، جداسازی می‌شود که در همین راستا برنامه حرفه‌ای کردن نیروها و در اختیار گذاشتن تجهیزات مناسب همچون خودرو، موتور و وسایل ارتباطی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به افزایش فعالیت قرارگاه ظفر در سال آینده گفت: این قرارگاه در فعالیت‌های سراسری همچون طرح نوروزه و انتخابات در عملیات‌های انتظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت که اساس این قرارگاه، استفاده از واحدهای عملیاتی ماموران در حوزه‌های دیگر بود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه در قالب سازمان دوم ماموران انتظامی یگان‌های دیگر به کار گرفته شد، گفت: ظرفیت این قرارگاه 20 هزار نفر بود و با الحاق نیروهای احتیاج، مجموع ماموران این واحد به 60 هزار نفر رسید که این قرارگاه در انتخابات خرداد 92 بسیار موفق ظاهر شد.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد برخی انتقادات مردمی در زمینه سرقت خرد، گفت: روزانه 2000 فقره سرقت در کشور اتفاق می‌افتد و سه روز سرقت، معادل کل جرایم دیگر در سال است. اما مردم احساس می‌کنند که به دلیل این تعدد وقوع جرایم سرقت، ماموران توجهی نمی‌کنند. اما این گونه نیست که ماموران پس از ثبت وقوع، به شگردشناسی دست می‌زنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در 9 ماهه امسال میزان وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است، گفت: با این حال از اوایل خرداد نرخ وقوع سرقت، کند و در ماه‌های آتی نیز کاهش یافته است، اما لازم به ذکر است که عنصر اصلی در سرقت، مسائل اقتصادی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی کاهش سرعت مجاز در کشور، گفت: در همه دنیا سرعت مجاز افزایش نمی‌یابد، اما ما معتقدیم اگر ایمنی خودرو، تقویت حمل و نقل عمومی و تقویت خروج ناوگان فرسوده، افزایش و اصلاح جریمه‌ها، موجب بازدارندگی شود، قطعا نرخ کاهش کشته‌ها جهشی خواهد بود و ما سال دیگر به 16 هزار نفر کشته در تصادفات خواهیم رسید.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد وقوع سرقت از بانک‌ها، گفت: بانک‌ها بر اساس مصوبه شورای امنیت، باید برای محافظت اقدام به گماردن محافظ کنند. اما گاهی تعللی صورت گرفته و مشکلاتی پیش می‌آید و امیدواریم با فشار شورای امنیت و بانک مرکزی، ضریب ایمنی بانک‌ها افزایش یابد. اما لازم به ذکر است که کشف 100 درصدی وقوع سرقت بانک در دستور کار قرار دارد.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: