جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
هوای اراک پاکیزه می شود

به گزارش گروه کلان شهرهای شهرداری نیوز،استاندار استان مرکزی گفت نخستین گام در مهار آلودگی هوای اراک مسوولیت پذیری در نهاد های دولتی و خصوصی و تعامل در حل معضلات زیست محیطی است.

محمدحسین مقیمی استاندار  استان مرکزی گفت:شهر اراک با قدمت 200 ساله به دلیل نبود توازن در برنامه های توسعه با رشد قارچ گونه صنعت بدون ملاحظات زیست محیطی مواجه شده و در حال حاضر بیش از توان اکولوژیک و بدون برنامه در این شهر توسعه صنعتی ایجاد شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: یکی از واحدهای مشکل دار صنعتی شرکت ایرالکو است که در محدوده جمعیت و سکونتگاه اراک واقع شده و به دلیل فرسودگی تجهیزات به عنوان یکی از دغدغه ها مطرح است.

مقیمی توضیح داد: مشارکت صاحبان این صنعت برای خروج 70 دیگ آلوده در کارگاه های قدیمی و آغاز عملیات اجرایی انتقال کارگاه پخت آند به شعاع 30 کیلومتری شهر در خیرآباد نشانگر تعامل و درک این صنعت از آلودگی و مسوولیت پذیری آن برای پرداخت هزینه های اجتماعی است.

وی ادامه داد: ترکیب آلایندگی هوای اراک تنها متعلق به حوزه صنعت نیست بلکه بخش مهمی از آن به نواقص ترافیکی و خودروهای فرسوده بازمی گردد که دستگاههای متولی مدیریت شهری باید با شتاب بیشتری در اصلاح نواقص و روان سازی ترافیک گام بردارند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: