جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
کی روش گفت دم درهتل بمون

سرویس ورزشی «فردا»- بعد از برخورد مختلف رسانه‌ها با بيانيه‌ كانون مربيان اعضاي اين گروه نشست ديگري را در محل اتحاديه فوتبال تشكيل دادند تا ضمن بررسي نهايي تمام موارد حضور مربي خارجي در تيم‌ملي ديدار و نشست ويژه‌اي هم در اين باره با وزير ورزش داشته و مشكلات خود را به او منتقل كنند. نشستي كه به بهانه آن مجيد صالح مربي مستعفي تيم‌ملي بالاخره قفل سكوت را شكسته و براي همگان تعريف كرد كه در تيم‌ملي بر او چه گذشت، كه مجبور به كناره‌گيري شد.
 
من مربي هستم نه مراقب
 
يكي از مربيان حاضر در اين نشست كه در كنار افرادي چون مجيد جلالي، پرويز مظلومي، ابراهيمي، ذوالفقارنسب، حسين فركي، حميد درخشان، مايلي‌كهن، فرياد شيران، رمضاني و خانم مظفر حضور داشت ضمن اشاره به حرف‌هاي مجيد صالح گفت: «صالح بعد از بازي استقلال با الريان قطر در ليگ قهرمانان آسيا متوجه شد كه فدراسيون از او درخواست كرده كه به عنوان دستيار ايراني كرش در تيم‌ملي مشغول شود.» اين مربي با اشاره به اين مقدمه از قول صالح ادامه داد: «البته بعد از بازي با الريان ديگر خبري نشد تا بازي با الشباب كه خبر دادند كرش شما را قبول كرده و مي‌توانيد در پايان ليگ همزمان با اردوي تيم‌ملي در آفريقاي جنوبي كار خود را شروع كنيد. همان وقت ديداري هم با خود كارلوس كرش داشتم كه روي تخته وايت‌برد جلوي نام‌هاي اميد نمازي و سيموئز نام من و يك مربي برزيلي را نوشته بود كه اشاره كرد شما دو نفر به عنوان جانشين اين افراد دستياران جديد من در تيم‌ملي هستيد. قول و قراري كه در اردوي اتريش فراموش شده و كرش از من خواست مواظب رفت و آمد بازيكنان در هتل باشم كه با كفش استوك رفت و آمد نكنند و يكسري موارد انضباطي كه ربطي به شرح وظايف من نداشت. من به عنوان مربي بايد به مسايل تاكتيكي مي‌پرداختم كه اتفاقا يكي از بازي‌هاي حريفان تاكتيكي را آناليز كردم كه همان هم شد اما با اين حال كرش نمي‌خواست دور بدهد و دست آخر هم اشاره كرد جاي تو روي سكوهاست. او حتي تاكيد كرد كه در برزيل هم همين هست تا دستياران برزيلي و آرژانتيني‌اش را روي سكو ببرد.
 
صحبت‌هاي دوگانه مظلومي
 
با اتمام صحبت‌هاي مجيد صالح نوبت به ديگر مربيان رسيد تا نظرات خود را در اين باره بيان كنند. در اين ميان صحبت‌هاي پرويز مظلومي از همه جالب‌تر بود. مظلومي يك بار در گفت‌وگو با رسانه‌ها و گزارشگران تلويزيوني اشاره داشت كه تيم‌ملي با شرايطي كه داشت خوب كار كرده و عملكرد بدي نداشت. نظري كه در نشست كانون مربيان صدوهشتاد درجه تغيير كرده و سرمربي سابق استقلال و آلومينيوم هرمزگان به صراحت اعلام كرد كه تيم‌ملي با كرش فقط درجا زده و پيشرفت آن چناني نداشته است.
 
همه چيز نبايد در اختيار سرمربي باشد
 
اما بحث نهايي درباره درخواست‌هاي كارلوس كرش از فدراسيون بود. او يك بار خواست ليگ تعطيل و جام حذفي برگزار نشود و بار ديگر اصرار داشت كه بهتر است سازمان ليگ از تعداد تيم‌هاي ليگ برتري كم كرده و روي كيفيت بازي‌ها كار كند. يكي از مربيان اشاره داشت اگر اين رويه باب شود احتمال دارد مربي بعدي خواهان برگزاري تمام مسابقات و بالا رفتن تعداد تيم‌ها شود. اين كار درست نيست و سياست اجراي مسابقات داخلي بايد دست خود فدراسيون و سازمان ليگ باشد. البته كانون اصرار داشت كه فدراسيون بايد از مربيان ايراني روي نيمكت استفاده و به آنها اختيارات بدهد. به هرحال نيمكت مربوط به تيم‌ملي ايران است و صورت خوشي ندارد كه نماينده‌اي از مربيان داخلي روي آن نباشد. شنيده شد كه قرار است اين صحبت‌ها و خواسته به گوش وزير رسيده و در صورت تمديد قرارداد با كرش جزو شرايطي باشد كه از سوي فدراسيون به مرد پرتغالي پيشنهاد مي‌شود. كانون تاكيد دارد كه سياست‌هاي مديريتي نبايد به كرش داده شده و همه بايد در اختيار كفاشيان باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: