جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
لزوم آموزش شهروندان درخصوص مضرات کیسه پلاستیکی جهت حفظ محیط زیست

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،به مناسبت روز بدون نايلكس 68840 نفر ساعت آموزش چهره به چهره با هدف فرهنگ سازي، آگاهي‌رساني و‌ جلب مشاركت شهروندان در زمينه كاهش استفاده از كيسه‌هاي پلاستيكي درشهر تهران انجام مي‌شود.

علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران با اشاره به اينكه در راستاي فرهنگ‌سازي و آگاهي‌رساني و استفاده عمومي از كيسه‌هاي پارچه‌اي جهت تهيه مايحتاج عمومي شهروندان‌، همچنين آشنايي با معايب و مضرات استفاده از ظروف پلاستيكي و نايلكس بر سلامت انسان و محيط زيست و معرفي جايگزيني مناسب‌، گفت: از تاريخ 14 لغايت 21 تيرماه 1393 توسط اين ستاد "هفته بدون نايلكس" با شعار هر روز يك كيسه پلاستيكي نامگذاري شد.

وي در ادامه خاطر نشان ساخت: در طول يك هفته 68840 نفر ساعت آموزش چهره به چهره با عناوين «آشنايي با مشكلات اقتصادي، بهداشتي و زيست محيطي استفاده از مواد پلاستيكي و يكبار مصرف» و «نقش بانوان در اصلاح و كاهش مصرف كيسه و ظروف پلاستيكي» در 10 شعبه شهروند، 15 ميدان ميوه و تره بار ،374 خانه سلامت و كودك به مدت يك هفته از تاريخ 14 الي 21 تيرماه، برآورد شده است.

وي در ادامه با اشاره به افتتاح فاز اول اجراي‌ دستورالعمل ايجاد غرفه‌هاي محيط‌زيست در مبادي ورودي مسيرهاي تفرجگاهي كوهستاني و بوستانهاي جنگلي" در سه منطقه 1،4،5 در روز جمعه 20 تيرماه، افزود: در اين طرح آموزش چهره به چهره در خصوص حفاظت از محيط زيست كوهستان به شهروندان در كنار توزيع كيسه‌هاي زود تجزيه پذير نسبت به جمع آوري زباله از كوهستان، ارائه داده خواهد شد.

لازم به ذكر است مراسم ويژه‌اي به مناسبت روز بدون نايلكس در روز شنبه 21/4/1393 در میدان میوه و تره بار صادقیه و فروشگاه شهروند از ساعت 9:30 لغايت 12 ظهر برگزار مي‌گردد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: