جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
تحرکات‌صهیونیست‌هادرمذاکرات1+5

دانا: همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 رژیم صهیونیستی تحرکات گسترده ای را برای تاثیرگذاری بر مواضع اروپا و آمریکا آغاز کرده است.

سیاست مداران رژیم غاصب صهیونیستی با فشارهای متعدد و سخنرانی های تند سعی در برهم زدن روند دور جدید مذاکرات را دارند.

 عامل برآشفتگی اسرائیلی ها و انتخاب این نوع سیاست در قبال مذاکرات هسته ای ایران دارای چند وجه است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌شود.

یکی از نکات اینست که هدف از اظهار نظر درخصوص برنامه غنی سازی ایران تحت الشعاع قرار دادن جنایت های این روزهای رژیم صهیونیستی در غزه است. رژیم صهیونیستی در حالی در امور ایران به ویژه در بحث مذاکرات با لابی های متعدد سعی بر دخالت و اعمال نظر دارد  که در حال از سر گیری جنایات خود در غزه است. رژیمی که بدترین جنایات را علیه یک کشور انجام می‌دهد و حقوق بشر و قوانین بین المللی را نقض می‌کند حق اظهار نظر درخصوص مسائل بین المللی یک کشور دیگر را ندارد و این امری واضح و روشن است.

مسئله حائز اهمیت دیگر اینست که لابی فشار صهیونیستی در برابر اراده جهانی قرار دارد. سخنرانی های تند نتانیاهو و دیگر مسئولان و سیاست مداران رژیم اشغالگر قدس به دلیل عصبانیت از عدم توجه کشورها به خواست اسرائیل است.

به نظر می‌رسد اسرائیل مانند مسائل جهانی دیگر در انزوای کامل قرارگرفته و تقریبا حتی کشورهای متعهد و همسو با آن در زمینه مداخلاتی که این رژیم در بحث هسته ای ایران بیان می‌کند، خیلی متفق‌القول نبوده و نظرات آنرا  قبول ندارند. از همین رو سران رژیم صهیونیستی سعی دارند با جنجال آفرینی و تشویش اوضاع و در عین حال با انجام یکسری اقدامات پنهانی و ایجاد جریانات فشار به نوعی در روند مذاکرات اخلال و بازهم دشمنی خودشان را ادامه داده و با نظام اسلامی مقابله کنند.

رژیم غاصب اسرائیل در نظر دارد با گفت وگو ها و بیان برخی ادعاهای واهی مواضع غربی ها را نسبت به برنامه هسته ای ایران بدبین کرده و در نتیجه اجازه ندهد که توافقی صورت پذیرد.

نکته قابل توجه دیگر اینست که دلایل نتانیاهو در مورد مخالفت با برنامه هسته ای ایران در سطح همان نقاشی مضحک در سازمان ملل است.  نتانیاهو در حالی که تصویر کاغذی از یک بمب فتیله‌ای را در مجمع عمومی سازمان ملل در دست داشت بار دیگر با مظلوم نمایی و فرافکنی علیه ایران خواستار اقدام مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران شده بود.

این مقام رژیم صهیونیستی در بخشی از ادعاهای خود با ادعای اینکه ایران با توجه به فعالیت غنی سازی خود تا تابستان سال آینده موفق به ساخت بمب هسته‌ای خواهد شد، خواستار تعیین خط قرمز برای کشور ایران شد.

این در حالی است که ادعای بی اساس دستیابی ایران به بمب هسته‌ای ظرف مدتی کوتاه برای چندمین بار است که از سوی صهیونیست‌ها مطرح شده  و هر بار با وجود اثبات دروغین بودن این ادعاها،  آنها بازهم به جوسازی‌های خود ادامه می‌دهند چرا که در واقع مسائل هسته ای ایران تنها بهانه موجود در زمان حاضر برای کارشکنی در روند مذاکرات است.

البته اکنون برای اکثر جهانیان مسجل شده که طرح موضوع ساخت سلاح هسته ای توسط ایران، به نوعی ابزار تبلیغاتی و بهانه‌ای برای دشمنان قسم خورده ملت ایران است. اسرائیل و آمریکا با وجود اعتماد سازی های متعدد ایران انجام داده و همچنین بازرسی هایی که توسط کارشناسان آژانس صورت گرفته بازهم بر ادعای پوشالی و واهی خود اصرار دارد و این تنها مسئه‌ و دست آویزی است برای عدم پذیرش حقوق ملت بزرگ ایران و دشمنی با اسلام.

اسرائیل خود یکی از دارندگان سلاح های کشتار جمعی و هسته ای است و حجم بسیار بالایی از آن را در مخفیگاه ها و نیروگاه های خود پنهان کرده است.

بسیاری از کشورها از جمله روسیه بارها بر لروم خلع سلاح هسته ای اسرائیل با توجه به خوی تجاوزکارانه این رژیم تاکید داشته اند؛ اما نه تنها تاکنون این رژیم طبق‌ موازین بین‌المللی عمل نکرده بلکه دیگر کشورها را نیز به دلایل مختلف هسته‌ای متهم کرده‌ است.

لذا در عین حال باید توجه داشت که اظهارات نتانیاهو و برخی دیگر از مقامات غربی در خصوص تمایل ایران به ساخت بمب به معنای زیرسوال بردن آژانس بین المللی انرژی اتمی و تمام ساز و کارها و نهادهای بین المللی نیز هست.

آزانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک سازمان بین المللی و متخصص در امور هسته ای بارها با فرستادن کارشناسان خود به ایران از نیروگاه های کشور بازدید و صراحتا اعلام کرده که ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای نیست و شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد.

جدای از این مسئله هم، مسئولان، مراجع کشور و به ویژه مقام معظم رهبری بارها بر ممنوعیت و حرمت استفاده از سلاح هسته ای تاکید کرده و استفاده از آن را نادرست دانسته‌اند.

به هرحال مواضع  افکار عمومی جهان و مجامع و سازمان های بین المللی همگی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران در طول 35 سال انقلاب اسلامی همواره بر این مسئله تصریح کرده که برنامه هسته ای ایران در جهت علمی و پزشکی است و نه مصارف نطامی و بنابراین اگر خللی در روند مذاکرات پیش بیاید و یا احیانا اگر مواضع برخی ها تغییر کند باید هوشیار و اگاه باشیم که ناشی از فشار صهیونیست ها  و جنگ تبلیغاتی آنان است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: