جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
پایگاه های مدیریت بحران نواحی نباید از ماموریت اصلی خود باز بمانند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت:  در خصوص بررسي وضعيت  آن دسته از پايگاههاي پشتيباني مديريت بحران كه در اختيار سازمان  ورزش قرار گرفته است  و از بحث مربوط به  مديريت بحران دور مانده جلسه ای با حضور معاونان و مديران سازمان در محل پايگاه مديريت بحران محله برق آلستون برگزار شد.

 رادنیا در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت:در بازدید هيات معاونان و مديران سازمان از بخش‌هاي مختلف اين پايگاه بررسي وضعيت موجود و راههاي پيشنهادي احيا عملكرد اين دسته از پايگاه‌ها بعنوان محل استقرار ستادهاي مديريت بحران نواحي و تدوين راهكارهايي براي تعامل جديد با سازمان ورزش انجام شد تا همزمان در كنار حفظ كاركرد ورزشي پايگاه‌ها براي بانوان ، از كاركرد‌هاي مديريت بحران و آمادگي محلات و نواحي شهر در برابر حوادث و سوانح غفلت نشود و اهداف اوليه ترسيم شده براي این پایگاه ها تامين شود.

وی در ادامه افزود: از سال 82 و پس از زلزله بم طرح احداث پايگاه‌هاي مديريت بحران در تمامي مناطق 22 گانه و نواحي و محلات  شهر تهران، در ستاد مديريت بحران شهر تهران تصويب شد و پس از آن زمين و بودجه ساخت اين پايگاه ها در اختياز سازمان مديريت بحران شهر تهران قرار گرفت تا بر اساس آن زير‌ساخت‌هاي مديريت بحران شهر تهران و زمينه اجراي طرح‌هاي پيشگيري، آمادگي و آموزش فراهم شود.

رادنیا در خصوص تغییر کاربری این مراکز ابراز نگرانی کرد و گفت: بر همين اساس يكصد پايگاه مديريت بحران به سرعت احداث شد که در حال حاضر بيش از 70 پايگاه مديريت بحران در اختيار سازمان ورزش قرار گرفته و از آن به جهت سرپوشيده بودن، براي ورزش بانوان استفاده  مي‌شود . به همین دلیل  ظرفيت برای محقق ساختن اهداف مديريت بحران در اين پايگاه ‌ها به شدت محدود شده است و فقط بخش‌هايي كوچك از پايگاه به صورت انبار تجهيزات امداد و نجات و استقرار واحد اورژانس در خدمت مديريت بحران قرار دارد.

وی در ادامه بیان داشت: نمي‌توان از  ستاد مديريت بحران نواحي چشم پوشيد و تشكيل اين ستادهاو اجراي طرح‌هاي متنوع پيشگيري و آمادگي در نواحي نياز به فعال شدن اين پايگاه ها دارد.

رادنیا  افزود: با توجه به برنامه های جدید و در دستور کار ستاد های مدیریت بحران نواحی و با توجه به نیاز آنها به فعال بودن ، جاي مناسبي براي گرد هم آمدن و بررسي طرح‌ها و برنامه‌هاي آنها وجود ندارد و هويت ستادها نيازمند احيا اين پايگاه‌هاست . به خصوص که با رشد و توسعه شهر و تنوع حوادث مختلف در شهر تهران ، اين ضرورت بيشتر از گذشته احساس مي‌شود. بنابراين بايد پيشنهادات مناسب براي تقويت جايگاه مديريت بحران ناحيه و بهره‌ برداري بهينه از اين پايگاه ها مورد حمایت قرار بگیرد و ورزش بانوان خدشه و ضربه‌اي به ساختار مديريت بحران محلات وارد نکند.

رادنیا در خاتمه گفت: با توجه به محدوديت‌هاي منابع مالي تهيه زمين و ساخت اين پايگاه‌ها کار راحتی نیست و درست نیست که اين پايگاه ها  از ماموريت اصلي خود دور بمانند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: