جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
اوباما:کف مطالبات ما از ایران تغییری نکرده

تسنیم: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با نگارش یک یادداشت اختصاصی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص بار دیگر بر تعهد واشنگتن به آنچه حفظ امنیت اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای با ایران نامید، تأکید کرد.

آقای اوباما در این یادداشت اختصاصی، با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت: «ما در تلاش هستیم اطمینان حاصل کنیم ایران هرگز به تسلیحات اتمی دست پیدا نخواهد کرد. ما از طریق مذاکرات بین‌المللی فشرده در تلاش هستیم تا به صورت مسالمت‌آمیز یک تهدید بین‌المللی مهم ضد امنیت جهانی و منطقه‌ای را حل و فصل کنیم.»

همزمان با این اظهاراتِ رئیس جمهور آمریکا، ایران و کشورهای 1+5 در حال برگزاری ششمین دور مذاکرات هسته‌ای در شهر وین، پایتخت اتریش هستند. طرفین در این مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع هسته‌ای تلاش می‌کنند. مقامات رژیم صهیونیستی بارها درباره توافق هسته‌ای با ایران هشدار داده و تأکید کرده‌اند عدم توافق با ایران بهتر از توافق بد با این کشور است.

رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران نوشت: «ما به صراحت گفته‌ایم که هر گونه توافق با ایران بایستی حاوی تضمین‌هایی ملموس و آزمون‌پذیر مبنی بر این باشد که برنامه هسته‌ای ایران صرفاً اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و ما در سر تا سر این فرایند مشورت نزدیکی با اسرائیل داشته‌ایم.»  

ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذرماه سال گذشته به توافقی موسوم به «طرح اقدام مشترک» دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد طی دوره‌ای شش ماهه با برداشتن گامهایی اعتمادساز زمینه را برای حصول توافق جامع هسته‌ای فراهم آورند. این توافقنامه 20 جولای برابر با 29 تیرماه به اتمام می‌رسد و طرفین باید پس از آن وارد توافق جامع هسته‌ای برای حل کلیه مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شوند.

اوباما در این یادداشت افزود: «همزمان با نزدیک شدن به موعد مذاکرات هنوز نمی‌دانیم که آیا این مذاکرات موفق خواهند شد یا خیر؛ اما کف مطالبات ما هنوز تغییری نکرده است. ما مصمم هستیم ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز داریم و تمامی گزینه‌ها را برای نیل به این هدف روی میز نگاه داشته‌ایم.»

 رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است، اما تا کنون پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را امضا نکرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: