جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 تير 1393     
تاثیرات قیمت‌های جدید بر بازار خودرو

ایسنا:  رییس شورای رقابت چند روز پیش قیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت 5.5 درصدی اعلام کرد.

با این حال با وجود گذشت سه روز از اعلام قیمت‌های رسمی جدید، نرخ خودروها در بازار آزاد تغییری نکرده و تنها در حد 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته است.

البته به گفته فعالان بازار خودرو در چند روز اخیر میزان مراجعه مشتریان به بازار آزاد افزایش یافته و تعداد معاملات نیز بیشتر شده است.

پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو در این زمینه می‌گوید: قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر در حد 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که ممکن است افزایش قیمت رسمی خودروها در روزهای آینده تاثیر خود را بر بازار آزاد خودرو بگذارد، خاطرنشان می‌کند: به هر حال در روزهای ابتدایی ماه رمضان قرار داریم و بازار به طور طبیعی کشش افزایش قیمتها را ندارد.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: البته پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اعلام رشد حدود 5.5 درصدی قیمت رسمی خودروها، قیمت این محصولات در بازار آزاد نیز به همین میزان افزایش یابد.

وی اضافه می‌کند: البته اگر خودروسازان بتوانند با رشد عرضه تقاضای بازار آزاد را کنترل کنند افزایشی در قیمت‌ها رخ نداده و قیمت‌ها در همین حد تثبیت خواهد شد.

به گفته وی، اگر حجم تقاضای محصولات در بازار آزاد در همین حد باقی بماند خودروسازان توان پاسخگویی به آن‌را خواهند داشت اما اگر تقاضا افزایش یابد خودروسازان احتمالا نمی‌توانند در حد لازم محصولات خود را عرضه کنند.

پورحسنی با بیان این‌که در چند روز اخیر میزان مراجعه مشتریان به بازار خودرو افزایش یافته است، تصریح می‌کند: ‌در گذشته رکود کامل بر بازار حاکم بود با این حال هم‌اکنون مشتریان بیشتری به بازار مراجعه می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: