جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 تير 1393     
تابستان بازار مسکن را تکان نداد

روزنامه همشهری: امروز با وجود آغاز فصل تابستان و سررسید زمان طلایی نقل و انتقال مستأجران، بنگاه‌های معاملات ملکی از هیجان همیشگی، دور مانده‌اند تا توافق مالکان با مستأجران، حرف نخست را در بازار اجاره بزند. به گفته فعالان بازار مسکن تمدید قراردادهای اجاره با تثبیت قیمت یا افزایش حداقلی نرخ به‌طور توافقی، بیشترین حجم معاملات اجاره را به‌خود اختصاص داده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره وضعیت بازار اجاره بها در 15روز ابتدای فصل تابستان گفت: در 3‌ماه نخست سال‌جاری شاهد بازار کنترل شده مسکن بودیم و این روند در این مدت هم ادامه داشته است. حسام عقبائی با اشاره به کاهش نرخ تورم ادامه داد: با توجه به سیاست‌هایی که دولت در بخش مسکن اعمال کرده است در کنار کاهش نرخ تورم و افزایش عرضه مسکن ساخته شده از سوی سازندگان، دلیلی برای افزایش اجاره بها از سوی مالکان وجود ندارد.

یک فعال بازار مسکن نیز وضعیت بازار معاملات و اجاره را چنین ارزیابی کرد: با توجه به آغاز‌ماه رمضان در فصل تابستان، بازار همچنان با رکود مواجه است اما مراجعه به مشاوران املاک به‌گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود بعد از پایان این ماه، معاملات رونق بگیرد چراکه خریداران و فروشندگان از عدم‌تغییر قیمت‌ها مطمئن شده‌اند و بازار به ثبات رسیده است.

سلیمی که در غرب تهران فعالیت می‌کند گفت: بازار اجاره عموما با تمدید قرارداد میان مالکان و مستأجران پیش می‌رود و مراجعه به بنگاه‌ها برای نقل مکان به حداقل رسیده است. عموم قراردادها با 7 تا 10 درصد افزایش مبلغ اجاره، تمدید می‌شود. شرایط بازار به‌گونه‌ای است که تنش چندانی میان مستأجران و مالکان ایجاد نمی‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش تورم، آرامش در بازار مسکن وجود دارد. این کارشناس امور ملکی معتقد است که بازار خرید و فروش مسکن بعد از‌ماه رمضان تقویت خواهد شد چراکه برخی در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای هستند و ممکن است با پایان مذاکرات اطمینان بیشتری نسبت به معامله پیدا کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: