جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 تير 1393     
دریافت‌اظهارنامه‌ های الکترونیکی‌مالیاتی

فارس: حسین وکیلی در مورد اینکه اتحادیه فناوران رایانه مدعی شده است، مالیات صد تا ۱۰۰۰درصدی از این صنف اخذ می‌شود، اظهار داشت: مالیات‌های در نظرگرفته شده برای صنوف مختلف از جمله این صنف غیرمنطقی نوشته نمی‌شود و قطعا مستند است و حتماً طبق اطلاعات موجود و آنچه که به سازمان مالیاتی می‌رسد، مالیات گرفته می‌شود.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: سال گذشته نیز این موضوع مطرح بود و گفته شد برای یک مودی خیلی غیر منطقی مالیات در نظر گرفته شده که در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که پول یک لپ‌تاپ (رایانه قابل حمل) نیز مالیات سالانه برای این مودی در نظر گرفته نشده است.

این مقام مسئول افزود: طبیعی است که اتحادیه از صنف خود دفاع کند، اما باید در بحث مالیات مودی یا افرادی که اعتراض دارند و مالیات خارج از عرف برایشان درنظر گرفته را معرفی کنند تا با حضور رسانه‌ها آن را شفاف کنیم.

وکیلی با بیان اینکه هنوز نامه صنف فناوران رایانه تهران به سازمان مالیاتی نرسیده است، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود محاسبه مالیات براساس سنگ کف مغازه، تجهزات محل کسب و کار و تعداد کارمندان است، صحت ندارد و اینها مبنای محاسبه مالیات نیست و در صورتی که اعضای این صنف معترض هستند، می‌توانند فردی را که بیشترین مالیات در این بخش داده است، را معرفی کنند تا نحوه محاسبه شفاف و روشن شود.

وکیلی در مورد تعداد اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی نیز گفت: تاکنون بیش از یک میلیون اظهارنامه مالیاتی از سوی مؤدیان ارائه و تا 31 تیرماه برای اظهار مالیات عملکرد اصناف فرصت وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: