جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 تير 1393     
منطقه 1 تهران از ظرفیت های طبیعی و تاریخی بالایی برخوردار است

به گزارش گروه مناطق22 گانه شهرداری نیوز،بیش از 120 پروژه شهری در شمال تهران آماده بهره برداری است و به زودی مراسم رسمی افتتاح آنها برگزار می شود.

منطقه یک شهرداری تهران که در منتهی‌الیه شمالی شهر تهران قرار دارد از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به بزرگراه‌های شهید چمران و آیت‌الله صدر و از شرق به جاده لشکرک و پارک جنگلی قوچک محدود می‌شود.

این منطقه یک منطقه کوهستانی است و دارای باغات فراوان، رودخانه، دره‌ها و مسیل‌هاست . به همین دلیل این منطقه را مهمترین قطب گردشگری طبیعی شهر تهران نیز می نامند. دربند، درکه، توچال، کلکچال، اوین درکه و پارک‌های جمشیدیه و قیطریه از مکان‌های تفریحی و مراکز جذب گردشگر این منطقه هستند. بی شک وجود همین منابع طبیعی بی شمار است که منطقه یک را منطقه ای جذاب برای شهروندان کرده و شهرداری تهران درصدد است که به موجب همین امکانات طبیعی امکانات رفاهی را نیز برای تهرانی ها فراهم کند.

مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک در این باره می گوید: منطقه یک تهران باغات قدیمی و بزرگ متعددی دارد که شهرداری تهران در تلاش است این باغات را تملک و حفظ کند.

وی با بیان اینکه برخی از این باغات تملک و به مکانی عمومی تبدیل شده است، می افزاید: با تملک این باغات سرانه فضای سبز منطقه نیز افزایش یافته است.

شهردار منطقه یک به 13باغی که در منطقه یک تهران توسط شهرداری تملک و به فضای عمومی تبدیل شده اشاره می کند و می گوید: تملک چند باغ دیگر نیز در دستور کار امسال قرار گرفته است.

یزدانی همچنین از آماده بودن بیش از 120 پروژه عمرانی، خدماتی، اجتماعی، ترافیکی در منطقه خبر می دهد و تصریح می کند: پارکینگ طبقاتی شهید همت، مجموعه ورزشی شهدای دزاشیب، مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سلیمانی، مجموعه ورزشی اوین، پیاده روسازی و زیباسازی روددره دربند، گلابدره، ولنجک، خرگوش دره و مقصود بیگ از آن جمله است.

وی همچنین به اتمام عملیات ساخت بیش از 15 سرای محله در منطقه اشاره و بیان می کند: بیش از 30 بوستان نیز در منطقه آماده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

یزدانی ادامه می دهد: بهسازی مسیر پیاده روی دربند، کهف الشهدا ، کلکچال نیز از جمله فعالیت های منطقه یک است همچنین توسعه و تجهیز موزه درآباد ، بازسازی صحن امامزاده صالح و پیاده راه سازی بازار تجریش نیز به انجام رسیده است.

شهردار منطقه یک اضافه می کند:تعریض و بازگشایی خیابان دربند، تعریض و ایمن سازی خیابان قیطریه و فرمانیه نیز انجام شده است.

منطقه یک به لحاظ طراحی شهری دارای بافتی شبه روستایی است و می‌توان آن را باغ‌شهر نامید.

از مهم‌ترین مراکز فرهنگی این منطقه می‌توان به فرهنگسرای نیاوران و نگارخانه جماران، فرهنگسرای ملل، کاخ موزه سعد آباد، کاخ ملت و کاخ نیاوران و همچنین امامزاده صالح تجریش اشاره کرد.

همچنین موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد) و مرکز علوم و ستاره شناسی واقع در خیابان عمار از جمله مراکز علمی و تحقیقاتی و تفریحی این منطقه هستند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: